فروشگاه فایل دانشجو

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل دانشجو

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع

دانلود مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع و بیماری
دسته بندی بهداشت عمومی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع*

مانند پاستوریزاسیون شیر و کنسروسازی ، ملاحظات ای دربارة این فن‌آوری بیان شده است . عده ای ممکن است بپرسند که آیا غذای اشعه دیده برای خوردن مناسب است، ایمنی غذای اشعه دیده مدت چهل سال است مطالعه شده است و مهمترین عامل در فرایند ایمنی غذا بشمار می رود . ارزیابی های غذایی ، مطالعات سمی بودن و آزمایشات تغذیه هیچ خطر احتمالی ای را نشان نداده است و فرایند توسط بسیاری از مؤسسات دولتی اطراف جهان تصویب شده است . تغییرات غذایی ایجاد شده توسط تشعشع کمتر از تغییرات ایجاد شده توسط کنسروسازی یا پاستوریزاسیون است .

عده ای ممکن است دربارة ایمنی فن آوری سوال کنند . تشعشع برای استریل کردن محصولاتی از قبیل پیوندهای جراحی و دستگاه ها ممکن است بکار برود . این یک روش خوب تثبیت شده است که چندین سال است مورد عمل قرار گرفته است . با توجه به گزارشات شورای مقررات هسته ای و بخش حمل و نقل ، این روش ها مدل‌هایی برای استفادة صلح آمیز و بی خطر از منابع رادیواکتیو ارائه می نمایند . دستگاه های تابش اشعة الکترونی که فاقد منابع رادیواکتیو هستند در این مرحله مستلزم نظارت قانونی کمتری هستند . دیگران ممکن است تعجب کنند که آیا رادیوفوبیا مانع از پذیرش تشعشع می شود یا خیر . در واقع ، اکثر مردم آمریکا آماده می شوند تا پرتودهی را بپذیرند هنگامی که منافع حذف بیماری آشکار می شود . مثلاً بهتر است از پرتودهی برای کاربردهای جراحی استریل کردن استفاده شود . اکثر مردم به پذیرش اشعه X و امواج مایکرویو بعنوان وسیلة تشخیص پزشکی و پخت و پز مناسب توجه دارند . در آینده یک برنامة تبلیغاتی که نشان دهد که یک محصول غذایی مورد پرتودهی قرار گرفته است امکان آن را برای مشتریان فراهم می کند تا غذایی را تعیین هویت کنند که مورد عملیات پرتودهی قرار گرفته است . بعضی مردم دربارة منابع اشعة گاما مثل کبالت 60 و سزیم 137 علاقمند هستند که در نیروگاههای راکتور هسته ای تولید می شوند . با اینحال ، این امر دربارة سایر رادیونوکلیدهای بکار رفته در صنعت ، علوم ، و پزشکی و مؤسسات درمانی درست است . حتی اگر انرژی هسته ای برای مقاصد تولید نیروی برق در آینده بکار نرود ، این رادیونوکلئیدها هنوز در راکتورهای کوچکتر تولید می شوند . اشعه الکترونی و اشعه Xالبته از منابع رادیواکتیو استفاده نمی کنند و هیچ ارتباطی با انرژی هسته ای ندارند .

بالاخره ، بعضی مردم ممکن است اگر از پرتودهی برای موارد دیگری از قبیل ضدعفونی کردن غذا استفاده کنند .

در واقع ، ترکیب کردن پرتودهی با افزایش بهداشت یک مزیت است زیرا آلودگی کمتر به معنای مقادیر کمتر پرتودهی موردنیاز می باشد و احتمال تغییرات در ذائقه یا بوی یک محصول کاهش می یابد این موارد حاکی از آن است که روش پرتودهی همراه با سایر روش ها باید در صنایع غذایی بطور مکمل بکار برده شود تا بهداشت و خواص مطلوب مواد غذایی حفظ گردد . اکثر ملاحظات امروز به روش های قدیمی‌تر مانند پاستوریزه کردن و کنسروسازی توجه دارند . توسعه روز افزون فرایندها و مقررات در زمینه فن آوری ها در نهایت حول محور افزایش ایمنی و بهداشت محصولات تولید شده ، صورت می گیرد .


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد