دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 304 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 190 |
فهرست مطالب
عنوان ................................ صفحه
مقدمه............................................................................... 1
بخش اول:بررسی حقوقی وجرم شناختی پولشویی..... 4
فصل اول :بررسی حقوقی پولشویی................................... 5
مبحث اول: مفهوم و تعریف.............................................. 5
مبحث : دوم : تاریخچه ........................ 9
مبحث سوم : عناصر تشکیل دهنده جرم ........... 14
گفتار اول : عنصر قانونی ................... 14
گفتار دوم : عنصر مادی................................................ 15
بند اول : شرایط مقدماتی............................................ 15
1. ضرورت وجود جرم قبلی................. 15
2. خصوصیات مال حاصل از ارتکاب جرم ....... 20
3. خصوصیات مرتکب جرم........................................... 22
بند دوم: عمل مرتکب ........................ 25
بند سوم: شیوه ها و وسایل ارتکاب جرم ......... 27
1. شیوه های مشتمل بر استفاده از بانکها..... 29
1-1 تصفیه پول.......................... 29
2-1 افتتاح حساب با هویت مجعول........... 30
3-1 معاملات کلان از طریق نزدیکان.......... 30
4-1 وام های صوری و دروغین................ 30
5-1 اسمور فینگ ........................ 31
6-1 استفاده از بانکهای کارگزار.......... 31
7-1 نقل و انتقال الکتریکی و استفاده از کارتهای هوشمند 32
8-1 بهشتهای مالیاتی................... 34
.2 شیوه های مربوط به استفاده از مؤسسات مالی غیر بانکی 35
1-2 حواله .............................. 35
2-2 استفاده از بازار بورس و خرید و فروش سهام و اوراق بهادار 36
فهرست مطالب
عنوان ................................ صفحه
3-2 استفاده از مؤسسات بیمه ............ 37
.3 شیوه ها و طرق پولشویی بدون استفاده از مؤسسات مالی 38
1-3 قاچاق پول................................................... 38
2-3 استفاده از کازینوها................ 39
3-3 استفاده از مؤسسات غیر انتفاعی و خیریه.... 40
4-3 استفاده از بازا هنر و عتیقه جات و جواهرات 40
5-3 استفاده از متخصصان حرفه ای ........... 41
بند چهارم : مراحل پولشویی.................. 43
1. مرحله جایگزینی.................................................... 43
2. مرحله لایه گذاری................................................... 44
3. مرحله ادغام........................................................... 46
بند پنجم : نتیجه مجرمانه................... 47
بند ششم :مشارکت و معاونت در پولشویی........ 48
گفتار سوم :عنصر معنوی جرم................. 50
فصل دوم : بررسی جرم شناختی پولشویی......... 53
مبحث اول : هدف و ضرورت جرم انگاری........... 53
مبحث دوم : ویژگی های رایج جرم پولشویی................. 58
گفتار اول: فراملی بودن .................... 58
گفتار دوم : سازمان یافتگی ................. 60
گفتار سوم: بدون قربانی بودن................ 63
مبحث سوم : میزان پولشویی................... 65
مبحث چهارم :اهداف و علل پولشویی............ 67
مبحث پنجم :آثار و زیانهای پولشویی.......... 69
گفتار اول :آثار و زیانهای اقتصادی .......... 70
گفتار دوم : آثار و زیانهای سیاسی و اجتماعی... 74
مبحث ششم :رابطه پولشویی و جرایم مربوط به موادمخدر 77
فهرست مطالب
عنوان ................................ صفحه
مبحث هفتم : ارتباط پولشویی و تروریسم.................. 80
بخش دوم: مبارزه با پولشویی................ 89
فصل اول :اقدامات انجام گرفته در سطح بین المللی 91
مبحث اول: اسناد و توافق نامه های جهانی و منطقه ای 91
گفتار اول : کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و داروهای روانگردان مصوب 1988............... 91
گفتار دوم : اعلامیه کمیته بال ............... 94
گفتار سوم:کنوانسیون شورای اروپا .......... 95
گفتار چهارم : دستور العمل اروپایی در زمینه پولشویی 97
گفتار پنجم : کنواسیون سازمان ملل علیه جرایم سازمان یافته فراملی 100
گفتار ششم :کنوانسیون سازمان ملل علیه فساد مالی 104
مبحث دوم : نهادها و سازمانهای مبارزه با پوشویی 107
گفتار اول :نیروی ویژه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (فاتف 107
گفتار دوم : گروه اگمونت .................. 110
فصل دوم : راهکارهای ارائه شده برای مبارزه با پولشویی 114
مبحث اول: راهکارهای تقنینی ............... 114
گفتار اول: جرم انگاری پولشویی در قوانین داخلی 114
گفتار دوم :پیش بینی کیفرهای متناسب با جرم .. 119
گفتار سوم :شناسایی مسئولیت کیفری برای اشخاص حقوقی 123
مبحث دوم: راهکارهای اجرایی و اداری........ 128
گفتار اول: مسئولیتها و تکالیف مؤسسات مالی.. 128
بند اول :رعایت اصل شناخت مشتری ............ 128
بند دوم : حفظ سوابق مالی .................. 131
بند سوم : گزارش موارد مشکوک ............... 134
بند چهارم :تعدیل اصل رازداری حرفه ای ...... 138
فهرست مطالب
عنوان ................................ صفحه
بند پنجم :عدم اطلاع به مشتری در خصوص گزارش موارد مشکوک 140
بند ششم : آموزش کارکنان وکارمندان ......... 142
گفتار دوم :مسؤلیتها و تکالیف مؤسسات غیر مالی و اشخاص حرفه ای 144
گفتار سوم :مسؤلیتها و تکالیف نظارتی ....... 146
بند اول : ایجاد واحدهای اطلاعاتی مالی (FIU) .. 146
بند دوم :کنترل نقل و انتقال پول ........... 150
بند سوم :نظارت بر بانکها و مؤسسات مالی ..... 152
بند چهارم : تجویز روش حمل و تحویل تحت کنترل . 153
مبحث سوم : راهکارها و اقدامات پیشگیرانه ... 155
گفتار اول : مفهوم پیشگیری از جرم .......... 155
گفتار دوم: پیشگیری از پولشویی............. 157
مبحث چهارم :راهکارهای قضایی .............. 161
گفتار اول:تسهیل کشف و اثبات جرم ........... 161
بند اول : پذیرش اماره مجرمیت .............. 161
بند دوم ‚ استفاده از مخبرین و فنون ویژه تحقیق 164
گفتار دوم : مصادره و ضبط اموال ............ 166
گفتار سوم : همکاری قضایی بین المللی ....... 169
بند اول : نیابت قضایی .................... 170
بند دوم: احاله رسیدگی کیفری .............. 173
بند سوم :انتقال محکومین .................. 174
بند چهارم :استرداد متهمین و محکومین ....... 176
نتیجه گیری و پیشنهادات .................. 181
فهرست منابع و مآخذ....................... 185
پیوست
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 4254 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 118 |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-فصل اول: مقدمه.......................................................................................................... 1
2- فصل دوم: مروری بر ادبیات و اصول و مبانی نظری........................................................................ 4
2-1 مقدمه................................................................................................................................................................ 5
2-2 سیستم جدا ساز ذرات معلق در گازها....................................................................................................... 8
2-2-1 صافی های کیسه ای............................................................................................................................... 8
2-2-2 ته نشین کننده های ثقلی..................................................................................................................... 8
2-2-3 شوینده ها.................................................................................................................................................. 9
2-2-4 سیکلونها..................................................................................................................................................... 9
2-2-5 نشست دهنده الکتروستاتیک................................................................................................................ 9
2-3 زمینه تاریخی.................................................................................................................................................. 10
2-4 مکانیزمهای انباشت آکوستیک.................................................................................................................. 11
2-4-1 فعل و انفعالات اورتوکینتیک................................................................................................................ 11
2-4-2 فعل و انفعالات هیدرودینامیک............................................................................................................. 17
2-4-3 واکنشهای آشفتگی آکوستیک............................................................................................................. 20
2-4-4 روان سازی آکوستیک............................................................................................................................ 19
2-4-5 توده آکوستیک......................................................................................................................................... 23
2-5 مدلهای شبیه سازی فعلی............................................................................................................................ 24
2-5-1 مدل وولک................................................................................................................................................. 24
2-5-2 مدل شو...................................................................................................................................................... 25
2-5-3 مدل تیواری............................................................................................................................................. 25
2-6 مدل سانگ....................................................................................................................................................... 25
3-فصل سوم: روشها و تجهیزات......................................................................................................................... 27
3-1 مقدمه................................................................................................................................................................ 28
3-2 روش شبیه سازی انباشت آکوستیک........................................................................................................ 28
3-2-1 فرضیات انجام شده در مدل سازی...................................................................................................... 28
3-2-2 الگورِیتم مدل سازی................................................................................................................................ 29
3-3 سیستم آزمایشگاهی فیلتراسیون آکوستیکی........................................................................................ 30
3-3-1 سیستم آزمایشگاهی اندازه گیری توزیع اندازه ذرات...................................................................... 30
3-3-2 آزمایشات مربوط به دستگاه نشت دهنده آکوستیکی..................................................................... 33
3-3-3 مواد مورد استفاده.................................................................................................................................... 41
3-4 کالیبراسیون وسایل آزمایشگاهی .............................................................................................................. 43
4- فصل چهارم: نتایج و تفسیر آنها............................................................................................................. 45
4-1 مقدمه................................................................................................................................................................ 46
4-2 نتایج آزمایشگاهی.......................................................................................................................................... 47
4-2-1 اندازه گیری توزیع اندازه و غلظت کلی ذرات
خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی........................................................................................................................ 46
4-3 آزمایشات مربوط به دستگاه نشست دهنده آکوستیکی...................................................................... 49
4-3-1 آزمایش بدست آوردن فرکانس های بحرانی..................................................................................... 49
4-3-2 رسم پروفیل فشار آکوستیکی در طول لوله....................................................................................... 52
4-3-3 اعمال امواج آکوستیکی بر روی جریان ایروسل................................................................................ 55
4-3-3-1 اعمال امواج آکوستیکی برروی ذرات درحالت بدون دبی و ساکن......................................... 55
4-3-3-2 اعمال امواج بر روی جریان ایروسل............................................................................................... 62
4-4 بررسی تأثیر عوامل موثر در بازده فیلترهای آکوستیکی
در خروجی موتور های دیزل...................................................................................................................... 67
4-4-1 بررسی تأثیر دبی عبوری از محفظه..................................................................................................... 65
4-4-2 بررسی اثر توان اعمالی امواج............................................................................................................... 72
4-4-3 بررسی تاثیر دما و فشار.......................................................................................................................... 75
4-4-4 تأثیرات فرکانس صدا............................................................................................................................. 77
4-4-5 اثر اندازه ذرات.......................................................................................................................................... 77
5- فصل پنجم........................................................................................................................................................ 79
فهرست مراجع........................................................................................................................................................ 83
ضمیمه 1................................................................................................................................................................... 85
ضمیمه 2................................................................................................................................................................... 88
ضمیمه 3................................................................................................................................................................... 95
فهرست نمودارها
شکل 2-1- حجم انباشت آکوستیک........................................................................................................................... 12
شکل 2-2- حجم واقعی انباشت آکوستیکی............................................................................................................. 14
شکل 2-3- مکانیزم های آشفتگی................................................................................................................................. 20
شکل 2-4- شکل موج سرعت آکوستیک درشدت بالا.............................................................................................. 22
شکل 3-1- دستگاه برخورد دهنده چند مرحله ای................................................................................................... 31
شکل 3-2- سیستم حذف ذرات بزرگ......................................................................................................................... 32
شکل 3-3- دستگاه شمارنده ذرات................................................................................................................................ 33
شکل 3-4- منبع امواج آکوستیکی............................................................................................................................... 34
شکل 3-5- دستگاه منبع ایجاد سیگنال...................................................................................................................... 35
شکل 3-6- دستگاه Amplifier................................................................................................................................. 36
شکل 3-7- دستگاه فرکانس متر.................................................................................................................................... 36
شکل 3-8- بلندگو و horn............................................................................................................................................ 37
شکل 3-9- صفحه بازتاب کننده امواج و لوله فلزی برای خروج گازها.................................................................. 38
شکل 3-10- فشار سنج دیجیتالی................................................................................................................................. 38
شکل 3-11- دستگاه تولید کننده ایروسل تک توزیعی........................................................................................... 39
شکل 3-12- دستگاه مولد ایروسل چند توزیعی....................................................................................................... 40
شکل 3-13- دبی سنج.................................................................................................................................................... 41
شکل 3-14- توزیع اندازه ذرات خروجی از دستگاه تولید کننده ایروسل........................................................... 43
شکل 4-1- توزیع جرمی ذرات کوچکتر از 10 میکرون خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی............................ 46
شکل 4-2- درصد جرمی توزیع ذرات کوچکتر از 10 میکرون خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی.............. 46
شکل 4-3- توزیع فشار آکوستیکی در cm10 از بالای لوله..................................................................................... 49
شکل 4-4- توزیع فشار آکوستیکی در cm17 از بالای لوله..................................................................................... 49
شکل 4-5- توزیع فشار آکوستیکی در cm150 از بالای لوله.................................................................................. 50
شکل 4-6- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس 200 (Hz) بر اساس ماکزیمم فشار............ 51
شکل 4-7- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس 650 (Hz) بر اساس مینیمم فشار............. 51
شکل 4-8- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس 830 (Hz) بر اساس ماکزیمم فشار............ 52
شکل 4-9- setup استفاده شده در حالت بدون جریان......................................................................................... 54
شکل 4-10- تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 200........................................ 56
شکل 4-11- محل نقاطی که در آن ایروسل ها به دیواره چسبیده اند................................................................ 57
شکل 4-12- تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 650 ........................................ 58
شکل 4-13- تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 830 ........................................ 59
شکل 4-14- setup استفاده شده برای اعمال امواج بر روی جریان (Q=250 L/h.................................... 61
شکل 4-15- تست نشست آکوستیکی برای حالت Q=250 L/hourو فرکانسHz 830 ....................... 62
شکل 4-16- setup استفاده شده برای اعمال امواج بر روی جریان (Q=27.8 L/min).......................... 63
شکل 4-17- تست نشست آکوستیکی برای حالت Q=27.8 L/minو فرکانسHz 830 ....................... 64
شکل 4-18- setup استفاده شده برای استفاده از ذرات توزیع اندازه مختلف و استفاده از دستگاه شمارنده ذرات 66
شکل 4-19- تاثیر دبی جریان بر بازده فیلتراسیون.................................................................................................. 68
شکل 4-20- تاثیر زمان اعمال جریان بر اندازه ذرات در مدل سازی عددی.................................................... 69
شکل 4-21- بررسی تاثیر زمان اعمال امواج در توزیع اندازه ذرات و مقایسه بین نتایج مدل سازی عددی و نتایج آزمایشگاهی در فرکانس 200 Hz در حالت لوله سر بسته............................................................................................................. 70
شکل 4-22- تاثیر توان الکتریکی امواج بر بازده فیلتراسیون................................................................................. 72
شکل 4-23- تاثیر دما در نرخ انباشت آکوستیکی.................................................................................................... 74
شکل 4-24- تاثیر فشار گاز در نرخ انباشت آکوستیکی.......................................................................................... 75
شکل 4-25- تاثیر اندازه ذرات در انباشت آکوستیکی............................................................................................. 76
فهرست جداول
جدول 4-1- فرکانس های بحرانی................................................................................................................................. 48
جدول 4-2- توزیع فشار آکوستیکی در فرکانس های مختلف................................................................................ 48
جدول 4-3- بررسی اثر دبی در بازده فیلتراسیون..................................................................................................... 67
جدول 4-4- بررسی اثر توان صوتی در بازده فیلتراسیون........................................................................................ 71
دسته بندی | علوم سیاسی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 183 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 153 |
شرح و بیان مساله پژوهش:
مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط سیاسی تغییر پذیر هستند، بدین علت دانشمندان علوم انسانی به اتفاق معتقدند، مفاهیم علوم انسانی از ویژگی نسبیت برخوردارند. بنابراین مفهوم امنیت ملی نیز بعنوان یکی از مفاهیم سیاسی از این امر مستثنی نیست. همانطور که می دانیم، تولد اصطلاح امنیت ملی به زمان ظهور دولت – ملت ها بوسیله قرارداد وستفالیا در سال 1648 م بر می گردد. به مجرد اینکه ما بین دولت – ملت ها مرزبندی شد، منافع و امنیت ملی بر اساس مرزها ترسیم گردید. هرگونه تغییر در مرزها، تجاوز محسوب گردیده، امنیت ملی را به مخاطره می کشید. بهمین علت دولت – ملت ها در پی حفظ امنیت خود به تقویت قدرت نظامی، دست زدند. در این زمان،چنین تصور می شد که برتری قدرت نظامی نسبت به سایر همسایگان امنیت ملی را تضمین خواهد ساخت. بنابراین هر دولت – ملتی بدنبال افزایش قدرت نظامی بود.
در این دوره زمانی تنها بعد نظامی و سیاسی مفهوم امنیت ملی از برجستگی خاص برخوردار بود و ابعاد دیگر چندان اهمیتی نداشتند. اما درحال حاضر، مفهوم امنیت بتدریج از انحصار ماهیت بکلی سیاسی آن خارج شده و رفته رفته عوامل غیرسیاسی یا بشدت سیاسی کمتر مطرح می شود.رفاه داخلی و اقتصادی نسبت به مسایل سنتی دفاعی تقدم یافته است. گستردگی مفهوم امنیت نیز ناشی از تغییر و تحولات نظام بین الملل و ساختاربندی جدید در صحنه بین الملل می باشد. بعد از جنگ جهانی دوم با ظهور قطب های اقتصادی نظیر آلمان غربی وژاپن، بعد اقتصادی امنیت ملی مورد توجه قرار گرفت. اما بدلیل اینکه نظام دو قطبی و رقابت بین دو ابرقدرت، بر نظام بین الملل حاکم بود، همچنان بعد نظامی مفهوم امنیت ملی بر دیگر ابعاد، رجحان داشت.
پس از فروپاشی شوروی سابق، مسایل امنیتی حوزه های وسیع تری را شامل شده است. امنیت دیگر یک فرایند یک جانبه و محدود نیست که فقط با ازدیاد قدرت نظامی بتوان آنرا افزایش داد. امروزه مسایل امنیتی، آلودگی محیط زیست، غذا، بهداشت، تامین شغل و مسکن، توسعه، رفاه، افزایش جمعیت، خطرفقر، مسایل فرهنگی و موارد دیگر را شامل می شود که این مسایل راه حل ها و همکاری های فوق ملی را نیز می طلبد.
با فروپاشی شوروی،امنیت بر پایه مؤثر نظامی خارج شده است، البته هنوز هم تهدیدات نظامی می تواند مهم باشد، زیرا توانایی تغییرات اساسی و زیر بنایی در جامعه را داراست. هم اکنون، ابزار نظامی بعنوان پشتوانه قدرت سیاسی بعضی کشور ها بویژه قدرت های بزرگ مطرح است، ولی در حال حاضر امنیت کشورها ممکن است از لحاظ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد تهدید قرار گیرد که ابزار مقابله با اینها، تنها قدرت نظامی نیست. ویژگی تهدیدات جدید باعث گردید تا کشورها به همکاری وتعامل با یکدیگر در سطح جهانی روی آورند، چرا که این تهدیدات، جدا از اینکه یک دولت- ملت را بخواهد تهدید بکند، منطقه وجهان را نیز به مخاطره می اندازد. بنابراین با تغییر وتحولاتی که در روابط بین الملل پس از دهه 90م بوجود آمد.، مفهوم امنیت را نیز دچار تحول نمود. از یک طرف مفهوم امنیت ملی، گسترده تر شد. از طرف دیگر برای تامین و دستیابی به آن از رقابت و برخورد به همکاری و تعامل در این زمینه، تغییر مفهوم داد. قبل از دهه 90 امنیت یک کشور ناامنی سایرین محسوب می گردید. امنیت، «حاصل جمع صفر» معنی می شد. بنابراین همواره درگیری و رقابت نظامی در صحنه بین الملل حاکم بود، در صورتیکه اکنون نه تنها امنیت یک واحد سیاسی، ناامنی سایرین محسوب نمی گردد، بلکه امنیت یکی، امنیت دیگران نیز است. امروزه تهدیدات از ویژگی جهانی برخوردارند، بطوریکه یک واحد سیاسی به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست و علاوه بر آن تهدیدی که یک واحد سیاسی را به چالش کشانده، امکان سرایت به سایر واحد های سیاسی را دارد.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3687 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 104 |
عنوان صفحه
پیشگفتار 1
فصل اول 3
طرح تحقیق 3
تاریخچه مختصری در باره ی موضوع تحقیق 4
اهمیت انجام تحقیق 6
اهداف کلی تحقیق 6
هدف های ویژه تحقیق 6
روش انجام تحقیق 7
فصل دوم 8
مبانی آنتن انواع و پارامترهای آن 8
2_1: تاریخچه 9
2_2: انواع آنتن ها از نظر کاربرد 11
الف) آنتن هرتز 11
ب) آنتن مارکنی 11
پ) آنتن شلاقی 12
ت ) آنتن لوزی ( روبیک) 12
ث) آنتن V معکوس 12
ج) آنتن ماکروویو 13
چ) آنتن آستینی 16
ح) آنتن حلزونی 16
ذ) آنتن های آرایه ای ARRAY ANTENNA 17
2-3 : پارامترهای آنتن 18
نمودار پرتو افکنی آنتن ها 18
دستگاه مختصات نمایش نمودار پرتو افکنی 18
نمودار پرتو افکنی سه بعدی و دو بعدی 19
نمودار پرتو افکنی درفضای آزاد و در مجاورت زمین 22
نمودار پرتو افکنی آنتن فرستنده و گیرنده 22
جهت دهندگی آنتن ها 23
پهنای شعاع و پهنای شعاع نیم توان 23
شعاع های فرعی آنتن ها 24
مقاومت پرتو افکنی آنتن 25
امپدانس ورودی آنتن 25
سطح موثر یا سطح گیرنده آنتن ها 26
طول موثر آنتن 27
پهنای نوار فرکانس آنتن ها 27
پلاریزاسیون آنتن ها 28
پلاریزاسیون خطی 29
پلاریزاسیون دایره ای 30
پلاریزاسیون بیضوی 30
ساختمان مکانیکی آنتن ها 31
اندازه آنتن 31
نصب آنتن ها 31
خطوط انتقال و موج برها برای تغذیه آنتن ها 32
رسانا و نارساناهای مورد استفاده در ساختن آنتن ها 33
محافظت آنتن در برابر عوامل جوی 34
فصل سوم 35
شبکه های کامپیوتری شبکه های بی سیم 35
2-1:سخت افزار شبکه 36
2-1-1: شبکه های ﭘخشی(broadcast network) 37
2-1-2: شبکه های همتا به همتا (peer-to-peer network) 37
2-1-3:شبکه های شخصی (personal area network) 37
2-1-4:شبکه های محلی (local area network) 37
2-1-5:شبکة شهری(Mtropolitan Area Network) 39
2-1-6:شبکة گسترده (Wide Area Network) 39
2-1-7:شبکة بی سیم (wireless network) 41
2-1-8:شبکة شبکه ها (internetwork) 42
2-2: نرم افزار شبکه 42
2-2-1:لایة فیزیکی (Physical layer) 46
2-2-2: زیر لایة نظارت بر دسترسی به رسانة انتقال ( MAC) 46
2-2-3:لایة شبکه 47
2-2-4:لایة انتقال(Transport layer) 47
2-2-5:لایة کاربرد (Application layer) 47
2-3: شبکه های محلی بی سیم (802.11) 48
2-3-1: ﭘشتة ﭘروتکل 802.11 49
2-3-2: لایة فیزیکی در 802.11 49
2-4: شبکه های بی سیم باند گسترده 51
2-4-1: لایة فیزیکی در 802.16 52
فصل چهارم 55
آنتن های هوشمند 55
بخش اول 56
آنتن های هوشمند در شبکه های بی سیم 56
تداخل هم کانال 57
اثرات محوشدگی 57
4_الف_1: جوانب تکنولوژی سیستم آنتن هوشمند 60
4- الف - 2: مدلهای کانال 62
4-الف-2-1:مدل لی Lee s Model 62
4-الف- 2-2: A Model of Discreteiy Didposed , Uniform set Of Evenly
Spread scatterers 63
4- الف-2-3: مدل ماکروسل (Macro cell Model) 64
4-الف-2-4: مدل باند عریض میکروسل (Macrocell Wide Band Model) 65
3-الف-2-5: Gaussian Wide – sene stionary ,uncorrelated scattering
(GWSSUS)model 65
3-الف-2-6: مدل زاویه دریافت گاوسی (Gaussian angle of) 66
4-الف-2-7-: مدل کانال با بردار متغیر زمانی (Time –varying-vector channel model)
4-الف-2-8: مدل شهری واقعی(typical urban (tu/model)) 67
4-الف-2-9: مدل شهری بد(Bad urban (Bu) model) 68
4_الف_3:آرایه های هوشمند:آنتن و بهره های مختلف 68
انواع آنتن های هوشمند 70
4-الف-4:ردیابی وتکنیک های بیم آرایه سوئیچ شده 74
4-الف –5: راهبردهای شکل دهی بیم ثابت 75
4- الف – 6: پردازش آرایه از طریق شکل دهی بیم 76
4 الف 6- 1: الگوریتم های پایه شکل دهی سیگنال 77
4- الف-6-2: ترکیب های آرایه ای تنظیمی 80
4-الف –6-3: ترکیب آرایه پرتو سوئیچ شده 81
مثال 1-4 85
4-الف-7: نکات نتیجه گیری شده 88
بخش دوم 89
آنتن های آرایه فازی 89
4-ب-1:تاریخچه 89
4-ب-2: انواع آرایه ها 89
4-ب-2-1: آرایه های خطی (Linear Array) 90
4-ب-2-2:آرایه های مسطح (Planar Array) 90
4-ب-3: ویژگی های آرایه فازی 92
4-ب-3-1: تکنولوژی شیفت دهنده فاز 92
4-ب-3-2:تکنولوژی شیفت دهنده فاز دی الکتریک ولتاژ متغیر 93
فصل پنجم 95
نتیجه و ﭘیشنهاد 96
منابع 97
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 112 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 72 |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول «طرح تحقیق»
مقدمه................................................................................................................................2
بیان مساله...........................................................................................................................4
اهمیت و ضرورت تحقیق...................................................................................................8
اهداف تحقیق.....................................................................................................................9
فرضیات تحقیق..................................................................................................................9
جامعه آماری،حجم نمونه..................................................................................................10
ابزار و روش گردآوری اطلاعات......................................................................................11
فصل دوم(ادبیات تحقیق)
ادبیات تحقیق...................................................................................................................14
جذب و بکارگیری نیروی انسانی......................................................................................14
عوامل محیطی..................................................................................................................17
عوامل سازمانی.................................................................................................................19
بررسی شیوه گزینش نیروی انسانی....................................................................................21
وضع موجود.....................................................................................................................21
مشکلات نیروی انسانی.....................................................................................................24
ویژگی آزمون استاندارد برای جذب نیروی انسانی............................................................26
نبود برنامه ریزی...............................................................................................................27
مولفه های نیروی انسانی....................................................................................................31
مراحل کارمند یابی(جذب نیروی انسانی)..........................................................................41
منابع و روشهای تامین نیرو در داخل..................................................................................42
منابع و روشهای تامین نیرو در خارج.................................................................................42
اثر بخشی..........................................................................................................................44
بررسی نقش و اهمیت نیروی انسانی در سازمانها................................................................46
بررسی منابع نظری نظام جذب و نگهداشت منابع انسانی.....................................................48
فصل سوم(تجزیه و تحلیل)
تجزیه و تحلیل یافته ها......................................................................................................52
آزمون آماری فرضیه اصلی تحقیق....................................................................................52
آزمون آماری فرضیه اول..................................................................................................54
آزمون آماری فرضیه دوم..................................................................................................55
آزمون آماری فرضیه سوم.................................................................................................57
فصل چهارم(بحث و نتیجه گیری)
بحث و نتیجه گیری..........................................................................................................60
پیشنهادهای محقق.............................................................................................................61
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1653 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 137 |
فهرست مطالب
صفحه عنوان
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه 2
بیان مسأله 3
اهداف تحقیق 3
هدف کلی 3
اهداف فرعی 3
جامعه و نمونه آماری................................
روش نمونه گیری ....................................
فرضیات پژوهش.......................................
پیشینه کاوی مطالعات شخصیت 4
مدلهای شخصیت 5
سبک شناسی کارل یونگ 6
تنوع تیپهای شخصیتی و تیمسازی 8
تناسب شغل و شاغل 9
اثر بخشی مدیریت 9
روش و نوع تحقیق 10
قلمرو تحقیق 11
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه 13
آشنایی بامفاهیم وتعاریف سازمان 13
شرح کلی مفاهیم وتعاریف بیان شده 14
وجه افتراق سازمانها 14
سیرتحول اندیشه مدیریت 16
هدفهای سازمانی 18
راهبردی و راهکاری وعملیاتی 19
سیستمهای مدیریت 21
رنسیس لیکرت 21
شبکه مدیریت 26
مدل سه بعدی اثربخشی رهبر 28
بعد اثربخشی 30
اثربخشی سازمان را چه چیزی تعیین میکند؟ 33
متغیرهای علتی 33
متغیرهای میانجی 33
متغیرهای بازده یا غایتی 33
هدفهای درازمدت در مقابل هدفهای کوتاهمدت 35
بلاتکلیفی سازمان 35
یگانگی هدفها و اثربخشی 39
مشارکت و اثربخشی 41
مدیریت میتنی بر هدفها 42
مدیریت برای اثربخشی سازمان 45
تئوری سیکل زندگی 45
بلوغ(رشدیافتگی) 46
رابطهی والدین-کودک 48
مدیریت کارکنان امور تحقیق و توسعه 52
سیکل پروژه 53
محیط آموزشی و تئوری سیکل زندگی 54
رابطه مدیر-هیئت آموزشی 57
بررسی موردی سبک شخصیت با اثر بخشی مدیریت در راهآهن اصفهان
فهرست شکلها
صفحه عنوان
شکل 1-1 نمودار ماتریکس سبکهای روانشناختی یونگ 6
شکل 1-2 نمودار جنبههای اساسی خودشناسی و آثار مدیریتی آن. 7
شکل1-3 ویژگیهای سبکهای شناختی(شیوههای جمعآوری اطلاعات) 7
شکل 1-4 نگاره ویژگیهای سبکهای شناختی( نحوه ارزیابی اطلاعات) 8
شکل 1-5 نمودار فاکتورهای اثرگذار در بهرهوری تیم 8
شکل2-1 نمونههائی از مواد جدول لیکرت دربارهی ویژگیهای سازمانی و عملکردهای سیستمهای مختلف مدیریت 25
شکل2-2 چهار ربع رهبری 26
شکل 2-3 سبکهای رهبری شبکهی مدیریت 26
شکل2-4 سبکهای اساسی رفتار و رهبر 28
شکل2-5 افزودن یک بعد اثربخشی 30
شکل 2-6 مدل سه بعدی اثربخشی رهبر 32
شکل2-7 رابطهی میان متغیرهای علتی، میانجی و بازده 34
شکل2-8 جهات هدفهای مدیریت، زیردستان و سازمان-تحقق معتدل هدفهای سازمانی 39
شکل2-9 تحقق اندک هدفهای سازمانی 40
شکل2-10 فقدان پیشرفت مثبت ار لحاظ تحقق هدفهای سازمان 40
شکل2-11 یگانگی هدفهای مدیریت، زیردستان، و سازمان- تحقق زیاد هدفهای سازمانی 41
شکل2-12 دور مدیریت مبتنی بر هدفها 44
شکل2-13 تئوری رهبری«سیکل زندگی» 47
شکل2-14 عواقب استفاده از یک سبک واحد در روابط کودک-والدین 50
شکل2-15 سطوح مختلف بلوغ یا رشد یافتگی 58
فهرست جدولها
صفحه عنوان
جدول2-1 سبک های اساسی رفتار رهبری اثربخش یا غیراثربخش از دیدگاه دیگران چگونه ملاحظه میشوند 32
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 90 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
مقدمه :
افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هوشیار شده اند . بزرگسالان ، نوجوانان و حتی کودکان از آلودگی محیط زیست امکان وقوع یک جنگ هسته ای به پایان رسیدن منابع طبیعی وجوه اافزوده های غذایی و مواد سرطان زا و .... سخن می گویند و تمامی اسائل بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می دهند . زندگی عصر ما چنان است که در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو باید کار کنند تا بتوانند هزینه ای روز افزون را تامین نمایند . طلاق افزایش یافته ، ازدواج مجدد هم امری نا ممکن نیست افزون رسانه های گروهی ، افراد به مشاهده ی صحنه های جنگ خشونت ، تخریب ، بی رحمی و مرگ و کشتار عادت داده اند (استوا ، 1998)
استرس یکی از مفاهیم مهم در مطالعه روانشناسی و بهداشت روانی به شمار می آید و به کفیات گوناگون در زندگی اطلاق می شود و به عنوان علل بسیاری از درد ها ، ناراحتی ها و بیماری ها و بیماری ها تلقی می شود . مردم عادی آن را پدیده ای رنج آور و ناخوشایند ، پزشکان مسئله را از دید واکنش های فیزولوژیک روانپزشکان بنا را بر فشارهای عصبی و به کار بردن مکانسیم های سایکوفیزیولوژیک و بالاخره روانشناسان آن را تغییر رفتار و حالات هیجانی و بحرانی می دانند (اتکینسون ، ترجمه براهنی ، 1368 )
مطالعه استرس به عنوان احساس حاصل از ارزیابی موقعیتی به عنوان فشار یا اضافه باری به منابع روانشناختی ، مطالعه چگونگی تعادل بین جسم و روان است . محققان بر این نکته توافق دارند که ما را در وریطه ی یک همه گیری استرس هستیم که باعث بیماری و حتی مرگ می شود . اما درباره ی چگونگی تعریف استرس توافق کمتری دارند . تعریف استرس دشوار است . نظریه پردازان مختلف این اصطلاح را به شیوه های مختلفی بکار برده اند . یکی از شیوه های رایج تعریف استرس در نظر گرفتن آن به عنوان محرک است . توماس هوامز (1979) استرس را واقعه محرکی که لازم است فرد با آن سازگار شود تعریف کرد . بنابراین استرس به عنوان یک محرک ، هر موقعیتی است که در خواست های غیر معقول و فوق العاده را داشته و نیازمند تغییر در الگوی زندگی جاری فرد باشد (هولمزو راهه 1976)
موارد استرس به عنوان یک محرک شامل امتحان بلایای طبیعی و جدایی زناشویی است این واقع استرس زا هستند . چون فرد را ملزوم به انجام رفتارهای سازگارانه برای کنار امدن با درخواست های محیطی تحمل شده می کند .
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 52 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
مقدمه
در جهان فلسفه در صورتی نابودی معلولی میسر است که کل علت نابود گردد. پس اگر معلولی محصول علل متعددی باشد نابودی بعضی از علل منجر به نابودی معلول نمی گردد. این مسلم است که تورم اقتصادی به علل متعددی ایجادمی گردد، از جمله کمبود عرضه به هر دلیل، عدم دسترسی به فناوری تولید انبوه، کمبود سرمایه یا مواد خام یا نیروی انسانی نابودی تولید، احتکار و مهمتر از همه عدم توزیع عادلانه. با این توضیح نه گرانی بنزین که یکی از علل تورم است علت تامه تورم اقتصادی می باشد و نه هم اگر بنزین رایگان به جامعه تزریق گردد، مبارزه همه جانبه می باشد، زیرا که کسی نگفته است بنزین کالای مادر و یا چون ریال دارای ماهیتی ارزی و مشخصه نرخ تورم است بلکه این تلقی از آنجا سرچشمه می گیرد که رابطه میان بهای بنزین و بهای ماشین رابطه ای معکوس است و هرچه بنزین ارزانتر باشد ماشین گرانتر به فروش می رسد و بنزین و پول بنزین های خریداری شده از بیت المال است و ماشین از کمپانی ها.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 185 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 245 |
مقدمه
ما اکنون در زمانی زندگی می کنیم که تمام چیزها بسرعت درتغییرند و باورها، نظرات و عقاید مربوط به ماهیت کودکان از آن مستثنی نیستند، ولی امروزه، مثل همیشه والدین تأثیر قابل توجهی در دنیای کودک اعمال می نمایند.
(آزاد 1380 ص 354).
سالهاست که پزشکان و متخصصان بهداشت بوجود پدیده ای به نام شیطنت افراطی پی برده اند. رفتارهای عجیب و افراطی در بچه ها که همیشه در بررسی و برخورد با آن گرفتار مشکلات فراوان بوده اند، طی سالهای متمادی فرضیهی صدمات مغزی هنگام تولد که فرضیهی کاملاً قابل قبولی می نمود و بیش تر پزشکان وقتی از یافتن توضیحی برای رفتارهای غیرعادی بچه ها عاجز می ماندند با توسل به اصطلاح صدمات مغزی خفیف از زیر بار برخورد مسئولانه شانه خالی می کردند
(پل کارسن 1371 ص 9).
یکی از رایج ترین اختلالات دوران کودکی، اختلال کمبود توجه –بیش فعالی[1] است که در اغلب موارد تا دوران بزرگسالی نیز ادامه پیدا می کند.
کودکان مبتلا به این اختلال بدون اینکه فکر کنند، مدام به اطراف حرکت میکنند. آن هاممکن است خواست ها و انتظارات اطرافیانشان را درک کنند ولی به دلیل اینکه قادر به توجه کافی نیستند و نمی توانند مدتی آرام بیشینند و تمرکز کنند، توانایی پیروی کردن از دستورهای آنان را ندارند (سلحشور 1384 ص 41).
تاکنون برای اختلال کمبود توجه- بیش فعالی درمان قطعی و خاص پیدا نشده است ولی بنحوی میتوان با استفاده از روش های گوناگون، علائم آن را تحت کنترل درآورد (همان منبع).
درمانهایی که برای کاهش علایم اختلاف کمبود توجه- بیش فعالی توصیه می شود عبارتند از :
رژیم های خوراکی، تمرینات بدنی (مثل یوگا، آرام سازی عضلانی) تمرین تمرکز، آموزش های دیداری، گفت و گو دو به دو، بازی درمانی و روان درمانی های فردی (تای نن[2]2005).
پژوهش حاضر بررسی میزان تأثیر شن بازی درمانی را در درمان کودکان بیش فعال 7-5 ساله استان تهران مورد بررسی قرار می دهد.
بازی راهی است که بزرگسالان رایاری می دهد تا انتظارات و تصویرهای اجتماعی کودکان را درک و اصلاح کنند. در بازی درمانی کودکان تشویق می شوند که بعضی از امور را اجرا کنند و درمانگر به آن واکنش نشان دهد یا درآن شرکت می کنند (پاول هنری ماسن و دیگران 1368 ص 391).
بازی به کودک کمک می کند که خود را بشناسد و با کشف قابلیتهای ذهنی و فیزیکی و با به کارگیری قوهی تخیل خود دنیای پیرامونش را شناسایی کند، افق دیدش را وسعت دهد و درذهن جهان پیرامونش را به مجموعه ای قابل اراده تبدیل نماید و درجریان قوی عواطف و احساساتی که از دنیای خارج به طرف او درحرکت است، اختیار هدایت ذهنش را به دست بگیرد. بازی وسیله ای است که کودک از طریق آن می تواند عواطف مثبت خود را بیان کرده و ازمیان احساسات منفی راهی بگشاید (قائمی 1375 ص 46).
[1] . Attention Deficit Hyperactive Disorder (ADHD)
[2] . Tynan
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 320 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 241 |
بررسی میزان بهره مندی و رضایت از رسانه های ارتباط جمعی در بین دانشجویان
فصل اول: طرح پژوهش... 1
مقدمه. 2
1. بیان مسئله. 3
2. هدف اصلی تحقیق.. 5
3. ضرورت و اهمیت موضوع.. 6
فصل دوم: مرور ادبیات و پیشینه پژوهش... 7
مقدمه. 8
1. وسایل ارتباط جمعی.. 9
1- الف) کتاب؛ قدیمی ترین وسیله ارتباط جمعی.. 10
1- ب) روزنامه؛ ابزاری برای تفکر. 11
1- پ) مجلات؛ پاسخی به علایق متنوع.. 13
1- ت) رادیو. 15
1- ث) تلویزیون؛ محبوب ترین رسانه. 16
1- ج) ماهواره. 18
1- ج-1) ماهواره در ایران.. 20
1- چ) اینترنت... 20
1- چ-1) «مولتی مدیا» 24
1-چ-2) «ابرشاهراه های اطلاعاتی» 24
2. نقش و کارکردهای وسایل ارتباط جمعی.. 24
3. مفهوم مخاطب... 37
4. تحول مفهوم و ماهیت مخاطب... 38
5. مخاطب فعال و منفعل.. 39
6. رویکردهای بررسی مخاطب... 41
6- الف) تحقیق تأثیرها 41
6- ب) نقد ادبی.. 42
6- پ) مطالعات فرهنگی.. 43
6-ت) سنت تحلیل دریافت... 44
6- ه) استفاده و رضامندی.. 44
7. «رویکرد استفاده و رضامندی» 45
8. بنیادهای نظریه «استفاده و رضامندی» 49
9. ابعاد نظریه «استفاده و رضامندی» 50
|
10. طرح دلایل و نظریه «استفاده و رضامندی» 53
11. نقد کارکردگرایی نظریه «استفاده و رضامندی» 56
12. « رویکرد استفاده و تأثیرات » 60
13. پیشینه پژوهش.... 62
13- الف) پژوهش های خارجی.. 62
13- ب) پژوهش های داخلی.. 64
13-پ) برجستگی این پژوهش نسبت به پژوهش های قبلی.. 66
14. سوالات و فرضیات اصلی تحقیق.. 67
فصل سوم: روش تحقیق.. 69
مقدمه. 70
1. روش تحقیق.. 71
2. جمعیت آماری.. 74
3. روش نمونه گیری و حجم نمونه. 74
4. ابزار و نحوۀ جمع آوری داده ها 75
5. فنون مورد استفاده برای تجزیه وتحلیل داده ها 76
6 . تعریف مفاهیم اصلی پژوهش.... 77
فصل چهارم: یافته های پژوهش... 81
مقدمه. 82
1. یافتههای توصیفی.. 83
1- الف) اطلاعات عمومی پاسخگویان.. 83
1- ب) بررسی میزان استفاده از رسانه های مختلف از سوی پاسخگویان.. 88
1- پ) کتاب... 123
1- ت) مطبوعات... 126
1- ث) رادیو. 137
1- ج) تلویزیون داخلی.. 143
1- چ) تلویزیون خارجی.. 151
1- ح) اینترنت... 163
2. یافتههای تحلیلی.. 170
3. یافتههای جانبی پژوهش.... 200
فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری.. 215
مقدمه. 216
1. مرور یافته های توصیفی پژوهش.... 217
1-1) کتاب... 218
1-2) مطبوعات... 219
1-3) رادیو. 220
|
1-4) تلویزیون داخلی.. 221
1-5) تلویزیون خارجی.. 222
1-6) اینترنت و ابرشاهراه های اطلاعاتی.. 223
2. مرور یافته های تبیینی پژوهش.... 224
2-1) بررسی پاسخ سوالات پژوهش.... 224
2-2) بررسی نتایج آزمون فرضیات پژوهش.... 225
2-3) جمع بندی نهایی یافته های پژوهش.... 226
3. محدودیت های پژوهش.... 228
4. پیشنهادهای پژوهش.... 229
منابع و مآخذ.. 230
پیوست ها 234
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 466 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
عنوان صفحه
چکیده...................................... الف
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه......................................... 1
بیان مسئله.................................... 3
اهمیت پژوهش .................................. 4
ضرورت پژوهش................................... 7
اهداف پژوهشی ................................. 8
سوالات تحقیق .................................. 8
فرضیه های تحقیق .............................. 9
تعریف واژگان کلیدی............................ 9
تعاریف مفهومی................................ 10
تعاریف عملیاتی............................... 10
فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش
ادبیات تحقیق................................. 11
شاخص امید به زندگی .......................... 12
شاخص اقتصادی امید به آینده................... 13
عوامل عینی تیرگی آینده....................... 13
اثرات فقدان امید به آینده.................... 15
نگاهی به آینده .............................. 16
آینده نگری و مفاهیم متعدد آن ................ 17
امیدآفرینی در بین دانشجویان ................. 17
اندیشه صاحبنظران راجع به امید به آینده ...... 18
دیدگاهها ومکاتب فکری ........................ 21
برآوردهای آینده بینان ....................... 22
نگرانی از شغل آینده وبیکاری ................. 23
تاریخچه ..................................... 25
پیشینه تحقیق ................................ 27
نمونه تحقیقات گذشته با موضوع امید به آینده شغلی 27
پسران آیندهنگرتر از دختران................... 27
نتایج پژوهش.................................. 28
روش مورد استفاده در این پژوهش................ 33
فصل سوم : روش اجرای پژوهش
روش اجرای پژوهش.............................. 41
جامعه آماری ................................. 41
روش نمونه گیری .............................. 41
حجم نمونه.................................... 42
ابزار اندازه گیری ........................... 42
چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات.................. 43
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه........................................ 44
تجزیه و تحلیل اطلاعات......................... 45
فرضیه اول : توصیف مشخصات پاسخگویان........... 45
فرضیه دوم : توصیف داده ها بر اساس فرضیات..... 50
فرضیه سوم : برنامه ریزی های دولت............. 53
فرضیه چهارم : عوامل شخصی..................... 57
اثبات فرضیات................................. 60
فرضیه اول.................................... 60
فرضیه دوم.................................... 61
فرضیه سوم.................................... 62
فرضیه چهارم.................................. 63
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه ....................................... 64
بحث و نتیجه گیری(فرضیات) .................... 65
راهکارها وپیشنهادات.......................... 70
محدودیتهای تحقیق............................. 71
منابع و مأخذ ................................ 72
پیوستها
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 150 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 102 |
فصل اول: مقدمه
1-1 مقدمه.................................................................................................................... 2
1-2 بیان مسئله.............................................................................................................. 9
1-3 اهمیت و کاربرد نتایج پژوهش.................................................................................. 11
1-4 اهداف تحقیق........................................................................................................ 11
1-5 بیان فرضیهها.......................................................................................................... 11
1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها............................................................................. 12
فصل دوم: مرور پیشینهی پژوهش
2-1 شادکامی............................................................................................................... 15
2-2 عوامل مؤثر بر شادکامی........................................................................................... 17
3-2 شادکامی ضامن موفقیت در پیشرفت تحصیلی.............................................................. 28
4-2 رهنمودهای کلی برای بالا بردن و حفظ شادکامی در کودکان و نوجوانان........................ 29
5-2 مقالهی پیشرفت تحصیلی.......................................................................................... 32
6-2 تحقیقات گذشته مربوط به موضوع(داخل کشور)......................................................... 33
7-2 تحقیقات گذشته مربوط به موضوع(خارج از کشور)...................................................... 34
8-2 رضایت از زندگی در جهان...................................................................................... 36
9-2 رضایت از زندگی در ایران....................................................................................... 37
10-2 عوامل زمینهای مؤثر بر میزان رضایت فردی و شادی آن در امور زندگی......................... 38
11-2 بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان «دکتر سید احمد هاشمی»................ 40
12-2 بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت دانشجویان................................................................ 41
13-2 سؤالات پرسشنامه دکتر سید احمد هاشمی................................................................ 50
فصل سوم: متدولوژی(روش پژوهش)
1-3 تعریف جامعهی آماری............................................................................................ 58
2-3 جامعهی آماری....................................................................................................... 58
3-3 تعریف نمونه.......................................................................................................... 58
4-3 نمونه و روش نمونهگیری.......................................................................................... 58
5-3 ابزارهای اندازهگیری در این پروژه............................................................................. 59
6-3 پرسشنامهی شادکامی آکسفورد ................................................................................ 59
7-3 روش اجراء پژوهش................................................................................................ 60
8-3 روش تجزیه تحلیل دادهها........................................................................................ 60
9-3 اعتبار و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد(علیپور، نوربالا، احمد علی،1378)............. 61
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
1-4اطلاعات توصیفی(نمونه، انحراف استاندارد، میانگین، ...)............................................... 66
2-4 نتایج آزمونهای آماری مربوط به فرضیهها با ذکر فرضیهها............................................. 67
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
بیان مسئله...................................................................................................................... 71
بحث و نتیجهگیری پژوهش.............................................................................................. 72
محدودیتها در حین انجام پروژه...................................................................................... 74
پیوستها...................................................................................................................... 75
پرسشنامه شادکامی آکسفورد........................................................................................... 78
جداول ......................................................................................................................... 83
مقدمه
در سالهای اخیر با گسترش روانشناسی مثبتنگر[1] مطالعه شادکامی[2] محور اساسی پژوهشهای این حیطه بودهاست. لذا طبیعی است که برای اندازهگیری آن ابزارهای مختلفی ساخته شدهباشد. برای سنجش شادکامی دو پرسشنامه کلاسیک و رایج وجود دارد: یکی از این ابزارها سیاهه شادکامی آکسفورد است. این ابزار که به فارسی ترجمه شده و پایایی و روایی مقدماتی آن برآورد شدهاست، در پژوهشهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی دیگر از ابزارهای سنجش شادکامی مقیاس افسردگی- شادکامی[3](D-hs) است که در سال 1993 توسط مکگریل و جوزف ساخته شدهاست. پژوهشهای مختلف از جمله جوزف و لویس نشان داده شدهاست که این ابزار نیز از پایایی و روایی قابل قبولی برخوردار است. اگر چه این دو مقیاس همبستگی معنیدار و بالایی دارند. اما گاه استفاده از آنها به نتایج متفاوتی منجر شدهاست. با این حال تحقیق در سؤالات دو پرسشنامه یادشده نشان میدهد که این ابزارها بر مبانی نظری متفاوتی استوارند. فرانسیس معتقد است که ظاهراً سیاهه شادکامی آکسفورد شدت[4] شادکامی و مقیاس افسردگی- شادکامی فراوانی[5] شادکامی را میسنجد و به همین دلیل تفاوت این دو ابزار با عث ایجاد نتایج متضادی شدهاست.
در تحقیقات مختلف روشن شدهاست که این دو مقیاس همبستگی بالایی(76/0) با یکدیگر دارند. مقایسه مواد این دو مقیاس نشان میدهد که این دو از لحاظ نظری براساس بنیانهای متفاوتی شاخته شدهاند که برای درک این بنیانها باید مفهوم بهزیستی ذهنی[6] و بهزیستی روانشناختی[7] را از هم متمایز کرد. به نظر کیز، اشموتکین و ریف بهزیستی ذهنی ارزیابی زندگی با توجه به تعادل بین عاطفه مثبت
[1]- positive psychology
[2]- happiness
[3]- Depression- happiness scale
[4]- intensity
[5]- Frequency
[6]- subjective well-being
[7]- psychological
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 441 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 135 |
مقدمه
در فضای کاری پر شتاب و غیرقابل پیش بینی امروز،کارکنان خواستار آزادی عمل بیشتری هستند و از نظام های کاری و پاداش خود تاثیر گذاری و چالش انگیزی بیشتری را انتظار دارند تا خلاقیت و شیوه های نوین کاری آنها مورد حمایت و تشویق قرار گیرد. اینک دیگر بسیاری از نظام های منابع انسانی و مدیریت معمول ، مناسب به نظر نمیرسند و الگوهای قدیمی نامربوط تلقی میشوند.طی دهه های اخیر، بسیاری از سازمان ها دریافته اند که در عمل ، فاقد نظام ارزشیابی عملکردی که بتوان از طریق آن اولویت ها و اهداف خود را به افراد انتقال داد و پیشرفت های آن ها را پی گرفت هستند .
بررسی فعالیت های مدیریت عملکرد حاکی از آن است که در رویکرد سنتی مدیریت عملکرد، هر تقصیر و قصوری با تنبیه مواجه است،اگرچه هدف از بازبینی و ارزشیابی عملکرد کارکنان نه تنبیه آنان بلکه افزایش کارایی آنان بوده است.در واقع ، اقدامات معمول و سنتی مدیریت عملکرد از کمک موثر به تحقق هدف ارتقای کارایی کارکنان ناتوان است و قادر به پرورش کارکنانی ملزم و متعهد به اهداف سازمان نخواهد بود. اگرچه مدیریت عملکرد ،مفهوم جدیدی به حساب می آید،ارزشیابی عملکرد طی چند دهه گذشته از جمله تحسین برانگیزترین و بحث آفرین ترین خدمات پرسنلی و فعالیت های مدیریتی بوده و موضوع تحقیقات گسترده قرار گرفته است. ارزشیابی کارکنان یکی از موثرترین ابزارهای کارآمدی، توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی است.ارزشیابی ابزاری است که سازمانها و کارکنان را در تامین این نیازها کمک میکند.اگر این ابزارها به خوبی طراحی گردد و به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد وسیله مناسبی برای تشویق ،آموزش ،بهسازی و بعضا تنبیه کارکنان خواهد بود.اجرای طرح ارزشیابی یکی از بهترین تدابیر در ایجاد روابط حسنه و تفاهم بین مدیران ،کارفرمایان و کارگران در کلیه واحدهای کوچک وبزرگ دولتی و صنعتی به شمار میرود.
نظام ارزشیابی کار کارکنان مجموعه مقررات ،وظایف و کوششهایی است که موجب روابط و مناسبات عادلانه در محیط اداری و کاری بوده و باعث رشد و تعالی فکری کارکنان میشود.
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
1-1- بیان مسئله. 2
1-2- اهمیت پژوهش. 4
1-2-1- اهمیت نظری. 4
1-2-2- اهمیت کاربردی. 6
1-3- اهداف پژوهش. 6
1-4- سوال اصلی تحقیق. 6
1-5- سوالات فرعی تحقیق. 6
1-6- فرضیات تحقیق. 7
1-7- مدل تحلیلی تحقیق (اولیه). 7
1-8- تعاریف نظری. 8
1-9- تعاریف عملیاتی. 11
1-10- طرح پژوهش و روش جمع آوری وتجزیه وتحلیل اطلاعات. 12
1-11- مدل فرآیندی تحقیق. 13
فصل دوم: بررسی و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه. 15
2-2- مباحث نظری. 17
2-2- مباحث پژوهشی. 59
2-2-1- پژوهشهای داخل کشور. 59
2-2-2- پژوهشهای خارج کشور. 64
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه. 68
3-1- روش تحقیق. 68
3-2- جامعه آماری و حجم نمونه. 68
3-3- ابزار جمع آوری اطلاعات. 70
3-3-1-روش تنظیم پرسشنامه .. 70
3-3-1-1-روایی پرسشنامه. 75
3-3-1-2- پایایی پرسشنامه. 75
3-4- روش تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات. 76
فصل پنجم: نتیجهگیری وپیشنهادات
1-5- مقدمه. 102
2-5- یافتههای تحقیق. 102
3-5- پیشنهادات. 105
فهرست منابع.......................................... 109
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1-1 : کاربردهای ارزیابی عملکرد. 5
نمودار 2-1 ارزیابی مستقیم عملکرد. 29
نمودار2-2 ارزیابی غیر مستقیم کار. 30
نمودار2-3 مهارتهای محوری مدیریت عملکرد. 36
نمودار2-4 فرایندها و مراحل ارزشیابی عملکرد کارکنان. 40
نمودار 1-1 نمودار دایره ای درصد پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت. 79
نمودار 1-2 نمودار دایره ای و نمودار ستونی درصد پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات. 82
نمودار 1-3 نمودار دایره ای و نمودار ستونی درصد پاسخ دهندگان بر حسب میزان سنوات خدمتی. 85
نمودار 1-4 نمودار دایره ای و نمودار ستونی درصد پاسخ دهندگان بر حسب میزان سنوات سازمانی. 88
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول2-1 مقایسه نگرش های قدیم و جدید. 38
جدول2-2 نمونه ای از فرم ارزشیابی به روش چک لیست. 50
جدول2-3 مباحث نظری. 58
جدول2-4 خلاصه پژوهشهای داخلی. 63
جدول2-5 خلاصه پژوهشهای خارجی. 66
جدول 1-1شاخص های آماری درمورد جنسیت کارکنان. 78
جدول 1-2 جدول فراوانی ساده درمورد جنسیت کارکنان. 79
جدول 1-3 شاخص های آماری در مورد میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 80
جدول 1-4 جدول فراوانی ساده ی درمورد میزان تحصیلات پاسخ دهندگان 81
جدول 1-5 شاخص های آماری در مورد سنوات خدمتی پاسخ دهندگان. 83
جدول 1-6 جدول فراوانی ساده ی درموردسنوات خدمتی پاسخ دهندگان 84
جدول 1-6 شاخص های آماری در مورد سنوات سازمانی پاسخ دهندگان 86
جدول 1-7 جدول فراوانی ساده ی درموردسنوات سازمانی پاسخ دهندگان 87
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 5 |
معنای خوش اخلاقی
در کتابهای اخلاقی؛ برای حُسن خلق و خوش اخلاقی دو معنا بیان شده است:
یک. اتصاف به فضایل اخلاقی و تحصیل مجموعه کمالات و خصلتهای پسندیدهای که انسان در مسیر خودسازی و پرورش نفس، خود را به آنها میآراید
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 80 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 115 |
چکیده :
این تحقیق که بعنوان پروژه تخصصی و تحقیق جهت ارائه به دانشکده جنایی دانشگاه علوم انتظامی امین
در بوجود آمدن آن یک علت وجود ندارد، بطور کلی عوامل مختلفی از جمله خانواده، فقر، مادی فرهنگی، اجتماعی، بیکاری، مهاجرت، رشد جمعیت و غیره در آن تأثیر گذار است پس چندین عامل به هم گره خورده موجب بروز سرقت میشود گاهی عوامل مختلف میتوانند نوعی رفتار را باعث شوند و گاهی نیز انواع مختلفی از رفتارها میتوانند از عوامل مشابهی ناشی گردند.
مسأله سرقت از طرفی نتیجه تناقص شرائط، آگاهی اخلاقی و از طرف دیگر نتیجه تناقص استانداردهای زندگی و الگوهای افراد، عملکرد و عضویت اجتماعی است از این رو یکی از عمیقترین مسائل قرن حاضر موضوع سرقت است. و بایستی با ارائه روشهای مناسب در جهت پیشگیری با آن مقابله کرد.
سرقت، از جمله جرایمی است که امنیت جامعه را به مخاطره میاندازد و بسته به نوع آن از حساسیتهای ویژهای برخوردار میباشد، در جوامع متمدن کنونی سرقت و شیوههای آن متحول گردیده و انواع جدیدی از سرقت نیز پدیدار شده است. این تحقیق که جهت بررسی علل و عوامل موثر بر سرقت به منظور ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری و مبارزه با سرقت در استان یزد به عمل آمده است، سعی دارد عواملی که موجب بروز سرقت در استان بویژه در شهر ایلام میگردد را بررسی نماید.
با توجه به این تحقیق نتایج ذیل حاصل گردیده است :
1- از کل سارقین 4/41 درصد، اعتیاد را علت اصلی اقدام به سرقت خود بیان نمودهاند.
2- 8/55 درصد از سارقین، بومی استان ایلام بودند.
3- از کل سارقین 7/30 درصد سرقت منزل و 7/30 درصد سرقت مغازه انجام داده بودند.
4- از کل سارقین 39 درصد به میزان خیلی زیاد اطمینان داشتهاند که بعد از سرقت شناسایی و دستگیر نخواهند شد.
5- از کل سارقین 8/64 درصد به میزان خیلی زیاد و زیاد مصمم هستند که بعد ازآزادی دست به سرقت نزنند.
6- 34/60 درصد سارقان بومی علت سرقت خود را اعتیاد به مواد مخدر عنوان نمودهاند. (معتاد بودند).
7- 23/13 درصد سارقان غیر بومی، علت سرقت خود را اعتیاد به مواد مخدر عنوان نموده اند. (معتاد بودند).
8- با افزایش تحصیلات، ارتکاب به سرقت کاهش مییابد.
9- غیر بومی بودن در ارتکاب به سرقت موثر نمیباشد.
10- بین سابقه کیفری پدر و ارتکاب به سرقت رابطه معناداری وجود ندارد.
11- اعتیاد در ارتکاب به سرقت موثر است.
رفع معضل بیکاری، اعتیاد فقر مادی و فرهنگی از جمله مهمترین راهکارهای مبارزه با سرقت میباشند.