دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 539 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
هدف این مطالعه بررسی رابطه بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی در دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه بود. این پژوهش از نظر موضوع در حوزه تحقیقات آموزش و پرورش قرارمی گیرد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی -پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان دخترانه است.
برای بدست آوردن حجم نمونه در این تحقیق از فرمول کوکران استفاده شده است ، و حجم نمونه 160 نفر تعیین شد. در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است: پرسشنامه پیوند با مدرسه و پرسشنامه حمایت تحصیلی. اعتبار محتوای این پرسشنامه توسط استاد راهنما و تعدادی از مدیران مدارس شهر مورد تأیید قرار گرفته است و از اعتبار لازم برخوردار می باشد. دراین پژوهش جهت بررسی داده های آماری از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون ها نشان میدهد حمایت تحصیلی دانش آموزان توانایی پیش بینی متغیر پیوند با مدرسه و همه مؤلفه های آن را دارا می باشد. در نتیجه فرضیه اصلی تحقیق عبارتست از: بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد ، که مورد تایید قرار می گیرد.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات پژوهش
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.... 4
1-4- اهداف پژوهش.... 5
1-4-1- هدف اصلی.. 5
1-4-2- اهداف فرعی.. 5
1-5- سوالات پژوهش.... 5
1-5-1- سوال اصلی.. 5
1-5-2- سوالات فرعی.. 6
1-6- فرضیات پژوهش.... 6
1-7- قلمرو پژوهش.... 6
1-7-1- قلمرو موضوعی.. 6
1-7-2- قلمرو زمانی.. 6
1-7-3- قلمرو مکانی.. 6
1-8- تعریف اصطلاحات پژوهش.... 6
فصل دوم ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه. 11
2-2- پیوند با مدرسه. 11
2-2-1- تعریف مدرسه. 11
2-2-2- اهمیت بررسی پیوند با مدرسه. 11
2-2-3- تعاریف پیوند با مدرسه. 13
2-2-4- تئوری های پیوند با مدرسه. 13
2-2-4-1- تئوری کنترل اجتماعی.. 13
2-2-4-2- تئوری خود کنترلی.. 32
2-2-4-3- مدل رشد اجتماعی.. 39
2-2-5- سبک های پیوند با مدرسه. 41
2-2-6- نقش خانواده در پیوند با مدرسه. 43
2-3- حمایت تحصیلی.. 46
2-3-1- تعاریف... 46
2-3-2- نظریات حمایت تحصیلی.. 46
2-3-3- شخصیت معلم ویژگی های معلم و فشارهای روانی معلم.. 47
2-3-4- امنیت عاطفی معلم.. 48
2-3-5- نگرش های معلم.. 49
2-3-6- سبک های معلم.. 50
2-3-7- ارزش صحبت کردن معلم.. 51
2-3-8- فشارهای روانی معلم.. 52
2-3-9- نفش خانواده در حمایت تحصیلی فرزندان.. 53
2-4- پیشینه تحقیق.. 58
2-4-1- پژوهش های خارجی.. 58
2-4-2- پژوهش های داخلی.. 58
فصل سوم روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه. 65
3-2- روش پژوهش.... 65
3-3 جامعه آماری.. 66
3-4- نمونه آماری.. 66
3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات... 67
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 68
3-6-1- تعیین اعتبار( روایی)پرسشنامه. 68
3-6-2- تعیین پایایی( قابلیت اعتماد)پرسشنامه. 68
3-7- تجزیه و تحلیل آماری.. 70
فصل چهارمتجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
4-1- یافتههای توصیفی پیرامون نمونه تحقیق.. 72
4-2- تحلیل توصیفی و استنباطی فرضیه های تحقیق.. 74
فصل پنجم ارائه نتایج و پیشنهادات تحقیق
5-1- مقدمه. 86
5-2- نتایج توصیفی.. 86
5-3- نتایج استنباطی ( نقد و بررسی فرضیات)86
5-3-1- فرضیه های فرعی.. 87
5-4- پیشنهادات... 88
5-4-1- پیشنهادات برای سازمان :88
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 90
5-5- محدودیت های پژوهش.... 90
منابع.. 91
منابع فارسی.. 91
منابع لاتین.. 91
فهرست اشکال
شکل 4-1: نمونه تحقیق براساس مقطع تحصیلی.. 72
شکل 4-2: نمونه تحقیق براساس شغل پدر73
شکل4-3: بررسی نمونه به تفکیک شغل مادر74
فهرست جداول
جدول 4-1: نمونه تحقیق به تفکیک مقطع تحصیلی.. 72
جدول 4-2: نمونه تحقیق به تفکیک شغل پدر73
جدول 4-3: نمونه تحقیق به تفکیک شغل مادر73
جدول 4-4 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 74
جدول 4-5ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 75
جدول 4-6 خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی.. 76
جدول 4-7 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 76
جدول 4-8ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 77
جدول 4-9خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی معلم.. 78
جدول 4-10 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 78
جدول 4-11ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 79
جدول 4-12خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی پدر80
جدول 4-13 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 80
جدول 4-14ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 81
جدول 4-15خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی مادر82
جدول 4-17ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 83
جدول 4-18خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی همسالان.. 84
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 33 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
در فرهنگ فارسی عمید سود مساوی با بهره ، نفع ، ضد زیان و فایده معنی شده و زیان معادل نقصان ، خسارت ، ضرر و ضد سود
در فرهنگ علوم اقتصادی Prfit) ) را عبارت از سود، نفع و منفعت می داند و چنین ادامه می دهد در اصطلاح علم اقتصاد نظری بخش باقیمانده عواید یک تصدی است پس از وضع پرداخت به عوامل سرمایه بهره زمین ( اجاره ) و کار و مدیریت ( مزد و حقوق ) که بدان اصطلاح سود خالص یا نفع خالص PureProfit داده اند.
در اصطلاح حسابداری سود افزایش در ثروت است در نتیجه فعالیت یک تصدی اقتصادی
نفع خالص معمولا عبارتست از تفاوت میان قیمت فروش و قیمت مایه هرگاه مخارج فروش و مخارج اداری از نقع کل ( ناخالص ) کسر شود سود خالص یا عایدی خالص بدست می آید .
فهرست مطالب
تعریف سود و زیان ........................................................................................... 1
سود زیان از دید اقتصادانان - آدام اسمیت ، دیوید ریکاردو ، مارکس ................... 1
جنبه های حقوقی سود و زیان شرکتهای سهامی عام .............................................. 8
مفهوم درآمد................................................................................................... 10
درآمد حاصل از فروش در حقوق ایران .............................................................. 10
مفهوم سال مالی .............................................................................................. 14
مفهوم هزینه .................................................................................................... 16
مفهوم ذخیره ................................................................................................... 16
مفهوم سود ..................................................................................................... 17
ماهیت حقوقی سود .......................................................................................... 17
ماهیت حقوقی زیان ......................................................................................... 18
اندوخته قانونی ................................................................................................ 19
تقسیم سود ...................................................................................................... 21
تقسیم سود سهام .............................................................................................. 22
سود سهمی ..................................................................................................... 23
تعیین مبلغ سود قابل تقسیم ................................................................................ 24
نحوه پرداخت سود و مدت آن .......................................................................... 25
سود موهوم ..................................................................................................... 26
سود موهوم از نظر قانون تجارت ........................................................................ 26
مصادیق سود موهوم در شرکتهای سهامی ایران .................................................... 26
ضایعات عادی تولید ........................................................................................ 26
ضایعات غیر عادی تولید ................................................................................... 27
مطالعه تطبیقی ................................................................................................. 28
روند تقسیم سود سهام در آمریکا ...................................................................... 29
اعلان سود ...................................................................................................... 32
تئوریهای تقسیم سود ........................................................................................ 33
سود و زیان شرکت سهامی عام و مقررات مالیاتی ................................................ 36
نتیجه گیری ..................................................................................................... 54
منابع ............................................................................................................. 56
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 395 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
به دنبال تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب در دیــماه سال 1369 توسط مجـلس محتـرم شورای اسلامی ، شـــرکت آب و فاضلاب به لحاظ اقلیمی و منطقه ای در تــــاریخ 11/4/1371 به عنوان یک شرکت مستقل تشکیل و آغاز به کار نمود.
شرکت آب و فاضلاب با توجه به رسالت و اهداف خود که ایجاد و بهره برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری و هم چنین جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرهای تحت پوشش می باشد، سعی نموده است تا با ایجاد تغییرات ساختاری و ایجاد بسترهای لازم در جهت مهندسی نمودن عملیات ، بهره برداری بهینه از تاسیسات و تجهیزات موجود ، مکانیزه نمودن فعالیت ها ، آموزش و بهسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اصلی شرکت، استقرار نظام مدیریت کیفیت ، یکسان سازی و تعریف سیستماتیک فرآیندها ، تسهیل در انجام امور عملیاتی و اجرایی به خصوص در جهت افزایش رضایت مندی شهروندان و ... تحولی بنیادین در نگرش ، رویکردها و اهداف سازمان ایجاد و به دنبال آن ارتقای بهره وری و افزایش کمی و کیفی عملکرد خود را محقق سازد.
ارکان شرکت : مجمـع عمومی ، هیئت مدیره و بازرسان قانونی می باشند که ریاست مجمع به عهده وزیر نیرو بوده و اعضای هیئت مدیره ، نمایندگان صاحبان سهام می باشند .
فهرست مطالب
فصل اول: معرفی شرکت آب وفاضلاب . 1
معرفی2
مقــدمـــه3
ویژگی ها:3
اهداف :4
راهبــردهـــا :4
مفهــوم چشم انداز سازمانـی :5
لـــزوم و اهمیت چشم انــداز :5
معرفی مدیران:7
چارت سازمانی8
شرح وظایف:8
مراسمات:12
محاسبه حق انشعاب:17
چارت همایشها:18
پیشینه همایشها:19
محورهای همایش:19
فصل دوم: حقوق و دستمزد در شرکت آب و فاضلاب... 22
تعریف:23
دستمزد مستقیم:23
دستمزد غیر مستقیم:23
اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد:24
حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری :24
جمع آوری و نگهداری اطلاعات شخصی پرسنل:28
حسابداری حقوق و دستمزد:37
فصل سوم: انبارداری در شرکت آبفا .. 39
تعریف انبار :40
انواع انبارها :40
تعریف انبارداری40
وظایف انباردار :41
کدگذاری کالاها:42
حسابرسی انبار55
نقد،بررسی و مطالعه دستورالعمل شمارش موجودیها یا انبارگردانی:58
حقوق و دستمزد و فیش حقوقی60
ثبت اسناد حسابداری حقوق و دستمزد70
فصل چهارم: نتیجه گیری... 75
بحث و نتیجه گیری76
منابع.. 78
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
انگیزه ام در طرح این موضوع عمدتاً پاسخ به سوالات و اعترافات همکاران محترم پزشک و صاحبان حرف پزشکی در سازمان پزشکی قانونی و نظام پزشکی است که چرا به دادگستری احضار و یا جنب می شوند و حتی در رابطه با جرایم حرفه ای که امری تخصصی است در محاکم عمومی تعقیب می شوند و به نتیجه رسیدگیهای هیئتهای بدوی و تجدید نظر انتظامی سازمان نظام پزشکی واقعی داده نمی شود و تخلفات صنفی و حرفه ای آنان علی رغم صدور رای نهایی مجدداً مورد رسیدگی واقع می شود. به همین منظور لازم می دانم موضوعات مربوط به این موضوع را به طور خلاصه و در حد و مجال مجله وزین سازمان پزشکی قانونی عنوان نمایم و تفصیل آن را چنانچه ضروری باشد به زمان مناسب دیگری واگذارم. بیجا نیست برای توضیح این مطلب مقدمتاً بدانیم مسئولیت چیست و مصونیت از تعقیب کدام است و پاسخگویی پزشک و صاحبان سایر حرف در برابر رفتار خلاف قانون از کدام نوع مسئولیت است.
فهرست مطالب
تعریف مسئولیت وموضوعات مربوط به آن
مسئولیت کفیری پزشک دررابطه با جرائم عمومی
مسئولیت کیفری پزشک دررابطه با جرائم ناشی از حرفه پزشکی
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1078 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 53 |
بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال 1312 تاسیس شده است . این بانک هماکنون با پشتوانة هشتاد سال تجربه خدمترسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به مردم عزیز کشورمان در سراسر کشور فعال است. مأموریت این بانک خلق خدمات متمایز به صورت پایدار برای تأمین نیاز و افزایش بهرهوری است و با چشمانداز تحقق بانکی پیشرو در نوآوری و به کارگیری فناوریهای جدید در صنعت بانکداری و خدمات مالی همواره تلاش میکند.
بانک کشاورزی بانک تخصصی برتر منطقه ، پیشرو در نوآوری و بکارگیری فناوری های نوین در صنعت بانکداری و خدمات مالی است. انشاءالله
ماموریت ما خلق خدمات بانکی متمایز به صورت پایدار برای تامین نیاز و افزایش بهره وری مشتریان و به ویژه سازمان ها، بنگاه های اقتصادی و افراد فعال در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و مرتبط به آن است.
o ارزش های اساسی که به آن می اندیشیم
فهرست مطالب
بانک کشاورزی8
بانک در یک نگاه8
معرفی بانک8
بانک در یک نگاه - چشم اندازها8
چشم انداز بانک کشاورزی8
بیانیه ماموریت بانک کشاورزی8
چکیده دستاوردها وافتخارات ملی و بینالمللی9
روابط عمومی10
خدمات برجسته و مسئولیتهای اجتماعی بانک11
ساختار سازمانی13
اساسنامه بانک کشاورزی14
شرایط افتتاح انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری :27
مدارک لازم برای گشایش انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری :27
نحوه استفاده از حساب :27
ویژگی های عمومی حسابهای سپرده سرمایه گذاری28
انواع سپردههای سرمایه گذاری مدت دار (کوتاه مدت و بلندمدت)28
سپرده قابل تقسیم و قابل انتقال29
طرح آتیه30
آتیه30
طرح آتیه بانک کشاورزی30
خدمات ارزی31
عملیات خرید وفروش ارز( اسکناس ونقودبیگانه)32
حوالجات ارزی مشتریان33
عملیات اعتبارات اسنادی33
بروات اسنادی33
ضمانتنامه های ارزی34
ارائه انواع خدمات ارزی درمناطق آزادتجاری – صنعتی35
عملیات مشاوره و راهنمایی مشتریان به منظورتسهیل عملیات بانکی بین المللی35
سایر خدمات35
سیستم نوبت دهی :36
سیستم بانکداری اینترنتی37
خدمات بانکداری اینترنتی :37
نکات امنیتی استفاده از بانکداری اینترنتی (Internet Banking)40
تماس با ما42
روابط عمومی45
معرفی45
معرفی درخواست قرار ملاقات49
خدمات ویژه بانک کشاورزی برای زنان50
ایران کارت51
فرم درخواست صدور ایران کارت53
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
در بیشتر کشورها، بخش عمده ای از منابع درآمدی دولت، از طریقمالیات تامین می شود. سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت استو میزان آن بستگی به سطح توسعه و ساختار اقتصادی آنها دارد. در این میان، فرارمالیاتی و گریز از مالیات در کشورها باعث شده است تا درآمدهای مالیاتی کشورها،همواره از آنچه که برآورد می شود کمتر باشد و تمامی کشورها تلاش خود را برای کاهشاین دو پدیده به کار می گیرند یا از طریق اصلاح نظام مالیاتی، به چاره جویی برمیخیزند.
فرار مالیاتی چیست؟
هرگونه تلاشغیرقانونی برای پرداخت نکردن مالیات مانند ندادن اطلاعات لازم در مورد عواید ومنافع مشمول مالیات به مقامات مسئول ، فرار مالیاتی خوانده می شود.
تعریففرار مالیاتی، برای انواع مالیات ها یکسان است. در فرار مالیاتی، به رغم تطبیقفعالیت با قوانین، در اجرای فعالیت یک یا چند ضابطه مصوب مراجع ذی ربط تعمداًنادیده گرفته می شود.
فهرست مطالب
مقدمه ................................................................... 4
انواع مالیات بر ارزش افزوده.............................................. 6
ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و زمینه ها ................................ 8
مالیات بر در آمد کشاورزی................................................ 21
مالیات بر در آمد مشاغل.................................................... 22
مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی............................................. 36
نتیجه گیری ............................................................. 48
منابع 51
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 228 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 117 |
انواع گوناگون اختلالات روانی غیر از جنون از جمله مباحث مطرح در جرم شناسی است که می تواند تأثیر شایان توجهی بر مسئولیت کیفری مجرمان و مبتلایان به این اختلالات و به تبع آن بر حقوق کیفری داشته باشد. مجموعه اختلالات روانی که طیف گسترده ای از انواع بیماری های عصبی – روانی خفیف، متوسط و شدید را در بر می گیرد، معمولاً نتیجه تأثیر عوامل زیستی – روانی – اجتماعی هستند که محیط فردی و اجتماعی شخص را می سازند. ابتلا به این اختلالات از چشم اندازهای گوناگون قابل بررسی و مطالعه است؛ از جمله چشم انداز حقوقی و به ویژه حقوق کیفری. قانون گذار با علم به این مسئله و درک آن همواره در صدد وضع قواعدی متناسب با این پدیده نامیمون برآمده و تدابیری در این رهگذر اندیشیده است. در این راستا قانون گذار نخستین قام را در قانون مجازات عمومی مصوب 1304 برداشت برداشت و در آن با اشاره به دیگر اختلالات دماغی علاوه برجنون و با پذیرش اصل نسبی بودن مسئولیت کیفری این قبیل بیماران، احکامناظر بر عدم مسئولیت کیفری و بعضاً مسئولیت کیفری تقلیل یافته ی این دسته از بزهکاران را تبیین نمود. اما امروز قانون مجازات اسلامی با کشیدن خط بطلان بر قوانین پیشین صرفاً جنون (نه دیگر اختلالات روانی) را عامل رفع مسئولیت کیفری معرفی نموده است. این در حالی است که دستاوردهای علوم پزشکی به ویژه روان شناسی و روان پزشکی حاکی از آن است که پاره ای از اختلالات روانی به دلیل سلب قدرت تعلق، درک و اراده از بین برنده مسئولیت کیفری است، عده ای از اختلالات به دلیل تأثیر گذاری و اعمال فشار بر قدرت تعقل، درک و ارادهتقلیل دهنده مسئولیت کیفری و برخی نیز به دلیل عدم تأثیر بر درک و اراده فرد، اگر چه سلامت روان او را به مخاطره می اندازد ولی تأثیر بر مسئولیت کیفری او ندارد. لذا بررسی دقیق و همه جانبه قوانین کیفری ایران به ویژه قانون مجازات اسلامی و تطبیق آن با یافته ها و دستاوردهای نوین دانش های روز چون روان شناسی و روان پزشکی در راستای شناسایی مسئولیت کیفری بزهکاران مبتلا به انواع اختلالات روانی و شیوه های مناسب و کارا مواجه با این قبیل بزهکاران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
فهرست مطالب
مقدمه |
1 |
فصل اول: اختلالات روانی و جرم |
9 |
مبحث اول: مفهوم اختلال روانی |
11 |
مبحث دوم: گونه شناسی اختلالات روانی و ارتباط آن ها با جرایم |
15 |
گفتار اول: روان گسیختگی و جرم |
15 |
1- ماهیت روان گسیختگی |
15 |
2- رابطه روان گسیختگی و جرم |
21 |
گفتار دوم: اختلالات خلقی و جرم |
21 |
1- ماهیت اختلالات خلقی |
21 |
2- رابطه اختلالات خلقی و جرم |
24 |
گفتار سوم: روان دردمندی و جرم |
25 |
1- ماهیت روان دردمندی |
25 |
2- رابطه روان دردمندی و جرم |
31 |
گفتار چهارم: دیگر اختلالات روانی و جرم |
32 |
1- انواع اختلالات روانی |
32 |
2- رابطه این دسته از اختلالات و جرم |
41 |
مبحث سوم: رابطه بیماری صرع و عقب ماندگی ذهنی با جرم |
43 |
گفتار اول: رابطه بیماری صرع با جرم |
43 |
گفتار دوم: رابطه عقب ماندگی ذهنی با جرم |
44 |
مبحث چهارم: اختلال روانی عامل بزهکاری و بزهدیدگی |
47 |
گفتار اول: اختلال روانی عامل بزهکاری |
47 |
گفتار دوم: اختلال روانی عامل بزهدیدگی |
48 |
گفتار سوم: فراوانی انواع بزه های ارتکابی توسط بیماران مبتلا به اختلالات روانی |
49 |
فصل دوم: تأثیرات اختلالات روانی بزهکاران بر مسئولیت کیفری آن ها |
54 |
مبحث اول: مفهوم مسئولیت کیفری، ارکان و علل رافع آن ها |
56 |
گفتار اول: مفهوم مسئولیت کیفری |
56 |
گفتار دوم: ارکان مسئولیت کیفری |
57 |
گفتار سوم: علل و عوامل رافع مسئولیت کیفری |
59 |
گفتار چهارم: پذیرش مسئولیت کیفری نسبی و یا تخفیف مجازات به استناد کیفیات مخففه |
62 |
مبحث دوم: مسئولیت کیفری انواع بیماران مبتلا به اختلالات روانی |
65 |
گفتار اول: مسئولیت کیفری روان گسیختگان |
65 |
گفتار دوم: مسئولیت کیفری بیماران مبتلا به اختلالات خلقی |
69 |
گفتار سوم: مسئولیت کیفری روان دردمندان |
71 |
گفتار چهارم: مسئولیت کیفری مصروعان و عقب ماندگان ذهنی |
72 |
گفتار پنجم: مسئولیت کیفری بیماران مبتلا به دیگر اختلالات روانی |
76 |
الف) اختلالات روانی زائل کننده مسئولیت کیفری |
76 |
ب) اختلالات روانی کاهش (تقلیل) دهنده مسئولیت کیفری |
77 |
فصل سوم: تأثیرات اختلالات روانی بزهدیده بر مسئولیت کیفری بزهکار |
80 |
مبحث اول: نقش بزهدیده در وقوع جرم با نگاهی به یافته های جرم شناسی |
82 |
گفتار اول: سیر تحول نگرش به نقش بزهدیده در وقوع جرم |
82 |
گفتار دوم: انواع نقش بزهدیده در وقوع جرم و مؤلفه های مؤثر بر آن |
85 |
مبحث دوم: اختلالات روانی بزهدیده و تأثیر آن بر مسئولیت کیفری بزهکار در حقوق کیفری ایران |
91 |
گفتار اول: نقش اختلال روانی بزهدیده در کاهش مسئولیت کیفری بزهکار در حقوق کیفری ایران و مصادیق آن |
91 |
گفتار دوم: نقش اختلال روانی بزهدیده در افزایش مسئولیت کیفری بزهکار در حقوق کیفری ایران و مصادیق آن |
95 |
پیشنهادها (مطالب علمی پژوهش) |
99 |
نتیجه گیری |
101 |
فهرست منابع |
107 |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
1-1: تعریف بانک اطلاعاتی
بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده ها عبارتند از حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارتند از نتابجی که ترکیب داده ها حاصل می گردد. سازمان ها معمولاً سیستم های اطلاعاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از آن استفاده می کنند:
الف) استفاده از سیستم های اطلاعات ساده:
در این روش داده ها در فایل های جداگانه ای قرار می گیرند و برای استفاده از دادههای موجود در آن فایل، سیستم های جداگانه ای طراحی می شوند. به این نوع سیستم های اطلاعاتی، سیستم پردازش فایل ها می گویند. در این سیستم افزونگی وجود دارد که باعث آشفتگی می شود.
ب)استفاده از بانک اطلاعاتی:
در این روش داده های موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار می گیرد در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سردرگمی و با صرف وقت اندک، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در مجتمع اخذ کند.
فهرست مطالب
فصل اول
مفهوم بانک اطلاعاتی
1-1: تعریف بانک اطلاعاتی
1-2: مزایای سیستم بانک اطلاعاتی
1-3: معایب سیستم بانک اطلاعاتی
1-4: اجزاء تشکیل دهندة بانک اطلاعاتی
1-5: انواع بانک اطلاعاتی
1-6: هدف رابطه
1-7: نمودار ER (Entity relationship)
1-8: انواع رابطه
1-9: انواع کلید در مدل رابطه ای
1-10: مراحل بدست آوردن مدل ER تاکسی سرویس
1-11: نتایج
فصل دوم
مقدمات بانک اطلاعاتی تاکسی سرویس در ACCESS
2-1: راه اندازی اکسس
2-2: مشخصات فیلدها
2-2-1: نام فیلد
2-2-2: نوع فیلد
2-2-3: توصیف
2-2-4: خواص فیلد
فصل سوم
آشنایی با جدول (TABLE)های تاکسی سرویس
3-1: ایجاد جدول
3-2: ذخیره کردن ساختار جدول
3-3: اضافه کردن فیلد جدید
3-4: حذف فیلدهای جدول
3-5: ایجاد ارتباط بین جدول ها
فصل چهارم
آشنایی با تقاضا (Query) های تاکسی سرویس
4-1: مراحل طراحی تقاضا
4-2: ویرایش تقاضا
4-3: حذف جدول از تقاضا
فصل پنجم
آشنایی با فرم (FORM)های تاکسی سرویس
5-1: ایجاد فرم
5-2: ایجاد فرم با Form wizard
5-3: نتایج
فصل ششم
آشنایی با گزارش (REPORT)های تاکسی سرویس
6-1: ایجاد گزارش با Auto report
6-2: ایجاد گزارش با ویزارد
6-3: نتایج
دسته بندی | فقه و علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 136 |
قتل یک پدیده هولناک در جامعه بشری می باشد که با توجه به ازدیاد آن عوامل مختلفی از جمله اجتماع، خانواده، مسائل اقتصادی و ... ممکن است در بروز این جرم نقش داشته باشند موضوع مورد بحث جرم قتل عمدی است و نحوه تشخیص آن. بحث مهم در اعمال مجازات در قتل، رکن روانی آن است و اینکه قاتل آیا با قصد قبلی یا با اعمال عمل نوعاً کشنده دست به ارتکاب جرم زده است یا خیر؟ و اگر غیر از این باشد دیگر نمی توان وی را مشمول مجازات سنگین قصاص نمود که با توجه به شدت و سخت بودن مجازات قصاص ما با دو مسأله رو به رو هستیم. از طرفی باید با شخصی که دست به قتل زده است برخورد نماییم و از طرفی با این نکته رو به رو هستیم که آیا حقیقتاً قتل واقع شده عمد است یا خیر؟ از همین جا اهمیت رکن معنوی جلوه گر می شود که هم مورد توجه فقهاست و هم حقوقدانان. قانون مجازات اسلامی نیز در ماده 206 معیارهای تشخیصی قتل عمدی را بیان کرده است و این وظیفه سنگین محاکم قضایی است که با استفاده از قضات خبره و مشرف به مباحث فقهی و حقوقی به درستی عمدی بودن یا نبودن قتل را تشخیص دهند، زیرا همیشه اینگونه نیست که قاتل قصد قبلی بر قتل داشته باشد و آن را عملی نماید بلکه مواردی پیش می آید که مرتکب در اثر اشتباه یا خطا سبب قتل دیگری می شود و یا بدون قصد قبلی از آلتی استفاده می کند که یا در اثر استعمال آن آلت قتل رخ می دهد یا به واسطه موضع اصابت.
کلید واژگان :1-قتل عمد 2-قصاص 3-فقه اسلامی 4-عمل نوعا کشنده
فهرست مطالب
چکیده |
1 |
مقدمه |
2 |
اهمیت تحقیق |
3 |
اهداف تحقیق |
3 |
پرسش های تحقیق |
3 |
فرضیه های تحقیق |
3 |
سازماندهی تحقیق |
4 |
فصل اول: مفاهیم، مبانی و درآمدی کلی بر جایگاه رکن روانی در بزه قتل عمدی |
|
مبحث اول:واژه شناسی |
5 |
گفتار اول :واژگان اصلی |
5 |
الف :قتل |
5 |
ب : قتل عمد |
7 |
گفتار دوم :واژگان مهم و مرتبط |
11 |
الف: قصاص |
11 |
ب: عمل نوعاً کشنده |
14 |
مبحث دوم: مبانی جرم انگاری |
20 |
گفتار اول : مبانی قانونی |
20 |
الف: دوران قبل از انقلاب |
20 |
ب : دوران پس از انقلاب |
22 |
گفتار دوم: مبانی شرعی |
24 |
الف :آیات |
24 |
1: انواع قتل بر مبنای عنصر روانی از دیدگاه قرآن کریم |
24 |
2: نخستین قتل ناحق در تاریخ بشر |
26 |
3: حرمت ارتکاب قتل عمدی در قرآن کریم |
26 |
ب: روایات |
28 |
گفتار سوم: مبانی عرفی |
28 |
الف : حفظ نظم عمومی |
28 |
ب : دفاع از بزه دیدگان |
32 |
فصل دوم: درآمدی بر جایگاه رکن روانی قتل عمد و تأثیر اشتباه در آن |
|
مبحث نخست: جایگاه رکن روانی در قتل عمد |
33 |
گفتار اول: شناخت ماهیت سوء نیت عام در قتل عمد |
33 |
الف :تعریف و اجزاء سوء نیت عام |
35 |
1- تعریف سوء نیت عام |
35 |
2- اجزاء سوء نیت عام |
38 |
1-2- علم |
38 |
2-2- اراده |
40 |
گفتار دوم: موانع سوء نیت عام |
44 |
الف: کودکی |
44 |
ب: جنون |
45 |
ج: اجبار |
46 |
د : خواب و بیهوشی |
47 |
ه: مستی |
48 |
مبحث دوم: شناخت ماهیت و انواع سوء نیت خاص در قتل عمدی |
49 |
گفتار اول: تعریف سوء نیت خاص قتل عمدی |
50 |
گفتار دوم: اقسام سوء نیت خاص |
52 |
الف: سوء نیت با سبق تصمیم و بدون سبق تصمیم |
52 |
ب: سوء نیت جازم و احتمالی |
54 |
ج: سوء نیت معین و نامعین |
55 |
د: سوء نیت صریح و تبعی |
56 |
گفتار سوم:بررسی فقهی سوءنیت |
57 |
گفتار چهارم :تفاوت انگیزه و سوءنیت |
61 |
مبحث سوم: تأثیر اشتباه در رکن روانی قتل عمد |
63 |
گفتار اول: اقسام اشتباه |
64 |
الف:بررسی اشتباه در هویت در حقوق کیفری ایران و فقه امامیه |
64 |
ب:بررسی اشتباه در هدف در حقوق کیفری ایران و فقه امامیه |
67 |
ج:اشتباه در زنده بودن مجنی علیه |
70 |
گفتار دوم: بررسی اشتباه در قتل در فقه عامه |
70 |
فصل سوم: اشکال مختلف حضور رکن روانی در تشخیص قتل عمدی |
|
مبحث نخست: تحقق قتل عمدی بر مبنای قصد صریح |
72 |
گفتار نخست: تجزیه و تحلیل حقوقی بند الف ماده 206 قانون مجازات اسلامی |
72 |
گفتار دوم:تجزیه و تحلیل فقهی بند الف ماده 206قانون مجازات اسلامی |
74 |
گفتار سوم : ابهام و نارسایی ها |
77 |
الف: ابهام در قید معین |
77 |
ب: ضرورت اهمیت نظم عمومی در جایگاه قتل عمدی |
79 |
مبحث دوم: تحقق قتل عمدی بر مبنای قصد تبعی |
79 |
گفتار اول: تجزیه و تحلیل حقوقی بند ب ماده 206 |
79 |
گفتار دوم :تجزیه و تحلیل فقهی بند ب ماده 206 |
91 |
گفتارسوم :تفاوت بند ب ماده 206 و قتل شبه عمد |
94 |
گفتار چهارم : ابهامات وپیشنهادات اصلاحی |
95 |
الف :ابهامات |
95 |
ب:پیشنهادات اصلاحی |
96 |
مبحث سوم: تحقق قتل عمدی بر مبنای قصد تبعی با لحاظ وضعیت بزه دیده |
98 |
گفتار نخست: تجزیه و تحلیل حقوقی بند ج ماده 206 |
98 |
گفتار دوم: لزوم توجه به وضعیت بزه دیده |
101 |
گفتار سوم : تجزیه و تحلیل فقهی بند ج ماده 206 |
102 |
نتیجه گیری |
104 |
پیشنهادات |
106 |
منابع |
107 |
الف: کتاب ها |
107 |
1- کتاب های فارسی |
107 |
2- کتاب های عربی |
109 |
ب: مقالات، جزوات و پایان نامه ها |
111 |
چکیده انگلیسی |
113 |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
*مقاله درمورد تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه*
تعریف انبار :
امروزه انبار د یگر حالت یک محفظه را ندارد بلکه عملیات آن زمانی کافی ورضایت بخش است که از دوجهت اطلاعاتی وفیزیکی مورد توجه قرارگیرد به طور کلی انبا رمحل وفضایی است که یک یا چند نوع کالای بازرگانی ،صنعتی یا مواداولیه یا فرآورده های مختلف که اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی وتنظیم می گردد.
انواع انبارها :
انبارها از نظر فرم ساختمانی به سه صورت زیر می باشند:
1) انبارهای پوشیده :
این مکان از تمام اطراف بسته است ودارای سقف ووسایل ایمنی کامل می باشد .
2) انبارهای سرپوشیده یا هانگارد :
این انبار دارای سقف بوده ولی چهار طرف آن باز است وفاقد حفاظ جانبی است . این نوع انبارها کالاها را فقط از باران وآفتاب حفظ می کند .
3) انبار با ز یامحوطه :این انبار به صورت محوطه بوده وجهت نگهداری ماشین آلات ولوازم سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.
1) تحویل اجناس خریداری شده ومورد نیاز سازمان ، رسیدگی وبررسی طبق اسناد ومدارک اولیه.
2) صدور برگ درخواست خرید کالا به واحد تدارکات داخلی یا سفارشات خارجی درصورت عدم وجود موجودی .
3) مراقبت ونگهداری کالاها از سرقت ، صدمه ،ضایعه ،حادثه ناشی از طبقه بندی یا قفسه بندی یا چیدن اقلام درانبار
4) پیش بینی ، برنامه ریزی وکنترل مواد انبار وانجام انبارگردانی متناسب با نوع شرکت وکالاهای آن وسیاست مؤسسه .
5) تهیه گزارشات لازم درخصوص ضایعات، موجودیها ونظریات اصلاحی وسایر گزارشات مورد نیاز مدیریت .
6) صدور قبض انبار پس از دریافت کالا وحواله انبار هنگام تحویل دادن کالا به متقاضی وفرمهای مرجوعی در صورت برگشت کالا وسایر فرمهای مربوط به انبار وثبت صادره ووارده در دفاتر وکارتهای مربوطه.
7) بایگانی اسناد ومدارک مربوط به انبار وتعبیه یک کارت برای هریک از اقلام انبار.
به ایجادرویه وسیستمی که بوسیله آن اطلاعات ونشانه های مورد نیاز از شخصی به شخص دیگر یا ازنقطه ای به نقطه دیگر به صورت خلاصه منتقل گردد کدگذاری گویند . که به معنی رمز یا نشان خاص است وجهت سهولت درکار وتقلیل حجم گفته ها ونوشته ها به کار می رود درکدگذاری ممکن است از عوامل متعددی چون رنگها، نورها ،اشکال ، اعداد ،الفبا و… یا ترکیبی از آنها بهره گرفت اما مهمترین فواید سیستم کدگذاری عبارتند از :
1) جلوگیری از نوشتن جملات طویل وتوصیفی وشناسایی کردن ساده ودقیق تر کالاها .
2) استاندارد کردن کالاهاوکمک به جمع آوری صحیح آمار و اطلاعات آماری ومحاسباتی .
3) ثبت عملیات واردات وصادرات کالاها ونگهداری حساب دقیق موجودی انبار توسط ماشینهای الکترونیکی پیشرفته .
4) صدور سفارش خرید بطور ساده ومطمئن ودقیق وپیگیری ساده تر امور وسهولت برنامه ریزی وکنترل.
1) روش ساده با روش اعداد ترکیبی .
2) روش اعداد گروهی
3) روش اعشاری یا روش دیوئی
4) روش حروفی یا الفبایی
5) روش نیمونیک یا روش استفاده از حرف اول نام کالاها
6) روش مخفی
7) روش کدینگ ویژه
8) روش کدینگ استاندارد .
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
*مقاله درمورد تحلیل راهبردی هزینه ها*
چکیده
آنچه امروزه در رابطه با مؤسسات تجاری ، انتفاعی و حتی غیرانتفاعی، بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا کرده، توجه به هزینههای متعدد سازمان و یا به تعبیری دقیقتر، مدیریت هزینه است. زیرا در شرایط رقابتی امروز جهانی، سازمانهای مختلف جهت حفظ بقا و توان رقابتی خود باید نسبت به مقایسه هزینههایشان با رقبای بالفعل و حتی بالقوه آگاهی داشته و فعالانه در میدان رقابت در بعد هزینه وارد عمل شوند. علیرغم اینکه هر سازمانی بر اساس نگرشهای سنتی و دیرینه خود، به مدیریت هزینه با هدف حفظ هزینه در پایینترین سطح ممکن و بررسی نحوة کاهش آن میپردازد، اما به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان مدیریت از جمله پورتر، آنچه ضامن نیل به این مقصود در کوتاهمدت ( یعنی کاهش سطح هزینهها ) و بلندمدت ( یعنی نیل به هزینه رقابتی ) میشود، چیزی نیست مگر تحلیل راهبردی هزینه.
تحلیل راهبردی در مدیریت هزینه، گامی است فراتر از بررسی صِرف وضعیت موجود؛ بلکه فرایندی است مستمر و مؤثر برای مقایسه هزینههای درونی سازمان با سایر رقبا. به بیانی دیگر، تحلیل راهبردی هزینه، بر ارزیابی مستمر وضعیت سازمان در ارتباط با سایر رقبا تأکید دارد.
کلید واژهها: تحلیل راهبردی هزینه/ زنجیرة ارزش/ مدیریت هزینه/ صنعت خودرو/ مدیریت هزینه در زنجیره تأمین
مقدمه
عموماً فعالیتهای هر مؤسسهای شامل انجام مجموعهای از امور است مانند طراحی، تولید، بازاریابی، تحویل و خدمات پس از فروش که هر یک دارای هزینههای متعددی هستند. ترکیب مجموع این هزینههای متنوع، نشان دهندة ساختار هزینه داخلی سازمان است. با این تعریف، هزینة هر فعالیت در وضعیت مجموع هزینههای شرکت و در ارتباط با هزینههای سایر رقبا تأثیری شگرف دارد. با توجه به این مطلب، تأکید اصلی تحلیل راهبردی هزینه ، مقایسه هزینه فعالیتهای مختلف سازمان با هزینههای مشابه رقبای اصلی و نیز توجه به ضرورت تفکیک بین هزینههای رقابتی و غیر رقابتی و عنایت به این نکته است که چه منابعی، منبع هزینه رقابتی و چه مواردی عامل هزینههای غیر رقابتی هستند.
موضوع حائز اهمیت دیگر ، وضعیت هزینههای یک شرکت است که در توضیح آن باید گفت: رابطة وضعیت یک شرکت، تابعی از چگونگی هزینه مجموع فعالیتهای مرتبط با عملکرد کاری شرکت در مقایسه با مجموع هزینه فعالیتهای انجام شده از جانب سایر رقباست.
زنجیره ارزش
به اعتقاد میکائیل پورتر، زنجیرة ارزش، ابزاری توانمند در بازشناسی فرایندها، فعالیتها و عملیات گوناگون سازمانها از طریق بررسی عواملی همچون طراحی و تولید، بازاریابی، تحویل، خدمات پس از فروش و غیره بوده و ابزاری مناسب در ارائه تحلیلی راهبردی بشمار میرود.
زنجیرة ارزشی در سازمان نشان دهندة مجموعه حلقههایی از فعالیتها و عملیاتی است که در داخل آن صورت میگیرد (شکل1). به کارگیری مفهوم زنجیره ارزش، در تحلیلها علاوه بر تبیین دقیق هزینههای لازم جهت انجام هر فعالیت منتهی به خلق ارزش، سود جزیی را نیز برای سازمان در پی خواهد داشت. همان طور که در شکل 1 مشخص است، دو نوع فعالیت اصلی در زنجیره دیده میشود که نقش تعیین کنندهای در تحلیل راهبردی هزینه دارند.
از سویی دیگر، عدم انباشت و تراکم عملیات مؤسسه و تبدیل آنها به فعالیتهای راهبردی و مرتبط و نیز فرایندهای تجارت، به عنوان عناصر اصلی در ساختار هزینه شرکت مطرح است.
زنجیرة ارزش در نگرش تحلیل راهبردی هزینه از طریق تخصیص سرمایه و هزینههای عملیاتی سازمان به فعالیتهای مجزا در زنجیره، امکان تخمین هزینه برای هر فعالیت را فراهم ساخته و بدین ترتیب فرایند تخصیص، جذب و کنترل هزینههای سازمان را مشخصتر میسازد.
البته در شرکتهای تولیدی بین فعالیتهای ساری و جاری همواره پیوندی وجود دارد که حاکی از تاُثیر متقابل فعالیتی خاص در هزینة سایر فعالیتها میباشد؛ به طور نمونه، بنا بر تحقیقات هگرت و موریس، تولیدکنندگان ویدئو در ژاپن توانستند سربزنگاه از طریق اجرای اولین مرحله در زنجیره ارزش، یعنی طراحی محصول و نیز آخرین گام در آن ( تولید)، هزینههای مربوط به تولید را از رقمی حدود 1300 دلار در سال 1977 ، به کمتر از 300 دلار در سال 1984 کاهش دهند و این چیزی نیست مگر میزان کاهش صورت گرفته در تعداد اجزا.
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
*تحقیق در مورد درس برنامه ریزی*
هنگامی که آدمی در مسیر رشد عقلانی خود به ضرورت برنامه ریزی[1] در زندگی خویش پی برد آن را در نظامهای اجتماعی به عنوان ابزاری در خدمت مدیریت و رهبری مورد توجه قرار داد و امروز می بینیم که ساختار وجودی سازمانها آن سان پیچیده گشته اند ، که بدون برنامه ریزی های دقیق نمیتوانند به حیات خود تداوم بخشند . اساس برنامه ریزی ، بر آگاهی از فرصتها و تهدیدهای آتی و چگونگی استفاده از فرصتها و مبارزه با تهدیدها قرار دارد.
فلسفه برنامه ریزی
فلسفه برنامه ریزی به عنوان یک نگرش و یک راه زندگی که متضمن تعهد به عمل بر مبنای اندیشه ، تفکر آینده نگر و عزم راسخ به برنامه ریزی منظم و مداوم می باشد ، بخش انفکاک ناپذیر مدیریت است .
ضرورت برنامه ریزی
فرد و سازمان برای رسیدن به اهداف خویش نیاز به برنامه ریزی دارند بنابر این ضرورت برنامه ریزی ، برای رسیدن به جزئی ترین اهداف یک واقعیت انکار ناپذیر است (خواه برای میهمانی باشد یا سپری کردن یک روز تعطیل ، یا به منظور فروش یک محصول ).
بنابر این نیاز به برنامه ریزی از این واقعیت نشات می گیرد که
همه نهادها در محیطی متحول فعالیت می کنند
عدم اطمینان ناشی از تغییرات محیطی ، برنامه ریزی را به صورت یک ضرورت انکار ناپذیر در تمام نهادها در آورده است .
پیتر دراکر معتقد است که میان موثر بودن (انجام کارای درست ) و کارایی (درست انجام دادن کارها ) تفاوت هست و این دو در مراحل انتخاب هدفها و آنگاه در چگونگی کسب آنها توأم می باشند.
برای برنامه ریزی متخصصان از زوایای مختلف ، تعاریف متعددی ارائه کرده اند که ما در اینجا چند نمونه از آنها را یادآور می شویم :
برنامه ریزی عبارت است از :
1- تعیین هدف ، یافتن و ساختن راه وصول به آن ،
2- تصمیم گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیرد ،
3- تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و ساختن راهها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم کند ،
4- طراحی عملیاتی که که شیئی یا موضوعی را بر مبنای شیوه ای که از پیش تعریف شده ، تغییر بدهد.
برای دست یافتن به هدف مورد نظر ، باید قبل از تلاش فیزیکی یا اقدام به انجام کار ، تلاش ذهنی یا برنامه ریزی کافی صورت بگیرد.
هدفهایی که در هر برنامه ریزی دنبال می شود به شرح ذیل است :
1- افزایش احتمال رسیدن به هدف از طریق تنظیم فعالیتها
2- افزایش جنبه اقتصادی(مقرون به صرفه بودن عملیات )
3- تمرکز بر روی مقاصد و اهداف و احتراز از تغییر مسیر
4- تهیه ابزاری برای کنترل
اگر وظایف مدیریت را حول رئوس هرمی در نظر بگیریم
برنامه ریزی در رأس آن قرار می گیرد ؛ و اگر چه وظایف مدیریت را به طور جداگانه بررسی می کنیم ، ولی همه به هم مرتبط اند و در این بین برنامه ریزی از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است. توالی وظایف بخش اعظم کار مدیر را برنامه ریزی تشکیل می دهد.
همان طوری که ذکر شد وظایف مدیری قابل تفکیک نیستند و این ارتباط به ویژه در وظایف برنامه ریزی و کنترل ملوس تر است زیرا اعمال برنامه ریزی نشده را نمی توان کنترل کرد.
1- برنامه ریزی در برابر واژه انگلبیسی PLANING به کار رفته است . در کتب مدیریت دو واژه programming و planning اغلب به جای یکدیگر به کار رفته اند . بعضی از صاحبنظران مدیریت نظیر جانسون از اصطلاح steategic planning برای برنامه بلند مدت و از medium-rang programming بری برنامه ریزی میان مدت استفاده کرده اند برای اطلاع بیشتر ر. ک
Richard A. Johnson and Other . The theory and manaangement of systems> 3 th edition.( new york :mcgraw – hill book co. 1973 ).p.62
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 21 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
*مقاله درمورد تجزیه و تحلیل سیستمها*
پروژة SSADM
چرخة SSADM
مقدمه
در این پروژه ما سیستم فروشگاه زنجیزه ای رفاه را مورد بحث قرار می دهیم بطور کلی این فروشگاه شامل یک سالن بزرگ فروش و یک انبار است و هر روزه خریداران زیادی برای خرید به این فروشگاه می آید و سیستم مورد استفاده در این فروشگاه سیستم دستی است.
در سالن این فروشگاه قفسه های متعددی وجود دارد که هر قسمت مربوط به یک نوع محصول می باشد و تعداد زیادی کارگر و فروشنده در قسمتهای مختتلف آن مشغول بکار هستند اما با در نظر گرفتن تعداد خریداران و فروش روزانه از شرکتها و کارخانجات تولید کننده به مشکلاتی در فروش و خرید و برداشت سود برخورد می کنیم، که در ادامه توضیح داده خواهد شد.
با توجه به مشکلات موجود هیأت مدیره این فروشگاه اقدام به مکانیزه نمودن این سیستم کرده است و این هیأت شامل 3 نفر از سهام داران همین سیستم موجود مطالعه قرار دادیم و متوجه شدیم با در نظر گرفتن خرید ماهیانه فروشگاه از شرکتهای مختلف و تعداد خریدارانی که همه روزه به فروشگاه می آیند و خریدی که توسط آنان انجام می پذیرد سیستم بازدهی مورد قبول را ندارد و چون تعداد خرید بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه زیاد می باشد متأسفانه مدیر فروشگاه قادر به نگهداری تمام فاکتورهای خرید نمی باشد چون بایگانی آن جا بسیار زیاد جا اشغال می کند و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و محاسبة تعداد کالاها از روی آن وقتی بسیار زیاد را می گیرد و بازهم ممکن است در محاسبات اشتباه رخ دهد پس بطور دقیق نمی توان تخمین زد که سود بدست آمده از فروش کالاها درست استیا خیر.
در قسمت صندوق نیز نمی توان بطور واقعی گفت که در روز چه تعداد از یک کالا فروخته شده است، چون تعداد خریداران زیاد است فروشندگان در قسمت صندوق قادر به یادداشت تمام کالاهای خریداری شده نیست و اگر هم بخواهند این کار را انجام دهند وقت بسیار زیادی از مشتری گرفته می شود. راه حل ارائه شده از طرف ما به کارفرما مکانیزه کردنم سیستم دستی موجود است و چون کارفرما تأکید داشت که نمی خواهد هزینه زیادی صرف تعویض سیستم دستی موجود شود، تصمیم به این گرفته است که شاید با استخدام کردن چندین نفر نیروی انسانی بیشتر
1-مسئولیت ثبت کالاهای خریداری شده از شرکتها
2-تعداد کالاهای چیره شده در قفسه های فروشگاه
3-ثبت جزء به جزء فروش روزانه هر کالا
بتوان نظارت بیشتری در فروش داشت
که بازهم در این روش به مشکلات احتمالی زیادی برخورد می کنیم و چون باید نیروی انسانی خیلی بیشتری بکار گرفته شود و هزینه زیادی صرف حقوق ماهیانة این کارمندان می شود و چون تعدادی از این کارمندان مرتباً باید بر قفسه های نظارت داشته باشد وضعیت آن را به ثبت برساند، باعث شلوغی قسمت های مختلف می شود و ممکن است موجب اعتراض و کم شدن تعداد خریدارن شود و باز به اطمینان نمی توان گفت که سود بدست آمده از خرید و فروش در این فروشگاه درست است و به همین دلیل پرسشنامه ای ترتیب داده ایم تا خواستههای مدیر و کارمندان را بصورت کامل بدانیم تا سیستم مورد قبول را ارائه دهیم.
«پرسشنامه کارمندان»
نام: نام خانوادگی: کد کارمندی: تاریخ تولد:
سمت: تاریخ استخدام:
مشکلات در سیستم موجود برای کارمند:
1-
2-
3-
4-
توقعات کارمند از سیستم مکانیزه:
1-
2-
3-
4-
پیشنهادات:
1-
2-
3-
تاریخ امضا
«پرسشنامه مدیران»
نام: نام خانوادگی:
مشکلات در سیستم موجود برای مدیر:
1-
2-
3
4
توقعات مدیر از سیستم مکانیزه:
1-
2-
3-
4-
پیشنهادات
1-
2-
تاریخ، امضاء
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
توجه: داخل متن فایل دانلودی تصاویری که اعلام شده وجود ندارد در واقع در متن توضیحات به تصاویر ارجاع داده شده که متاسفانه تصاویر در آن وجود ندارد.
*تحقیق درباره سقف بتنی*
کلیات:
سقف بتنی مجوف و بلوک سقفی حاصل از عناصری که وزن هر متر مربع آن در مقایسه با سقفهای توپر متداول نظیر تیر آهن ضربی کمتر است. عناصر متشکله آن عبارتند از:
الف: تیرچههای پیشساخته( فلزی یا بتنی) بعنوان عنصر کششی و باربر
ج: بتن به عنوان عنصر ترکیبی، پوششی و فشاری
د: میلگردهای حرارتی و توزیع بار
عناصر فوقا لذکر با مشخصات مشروحه زیر تهیه میگردند.
1-تیرچه تمام فولادی – که قطعات نبشی، سپری، تسمه و یا ورق خم شده تهیه میشود. تیرچه فلزی که بطور معمول از ورق خم شده تهیه میگردد از دو قسمت فوقانی و تحتانی تشکیل میگردد. اتصال این دو قسمت بوسیله تسمه و با ضمائمی که بوسیله پرس در ورق ایجاد گشته با جوش الکتریکی صورت میگیرد.
لازم به تذکر است که بدلیل مصرف زیاد ورق آهن تیرچهها و سنگینی ناشی از آن، در حال حاضر این تیرچهها متداول نمیباشد.( شکل 1)
2-تیرچههای تمام بتن مسطح- از بتن و میلگرد( آجدار* )تهیه میشوند( شکل 2). خربای بعضی از انواع این تیرچهها از ورق و یا تواماَ ارزاق و میلگرد میباشد.( شکل 3)
3-تیرچههای با قالب سفالی- از قرار دادن میلگرد آجدار و بتن ریزی در قالب سفالی تهیه میگردند.
4- تیرچههای بتنی پیش تنیده- این نوع تیرچه معمولاَ با یک سطح مقطع سپری شکل که در قسمت تحتانی توسط سیم(تک رشتهای) و یا کابل( چند رشتهای) مسطح شده است تهیه میگردد بدین صورت که بمنظور ازه یادتاب کششی تیرچه و تقلیل ابعاد آن و همچنین اقتصادی بودنش قبل از بتنریزی تیرچهها در کارخانه، میلگردها با روش خاص و وسایل مخصوص کشیده شوند که اصطلاحاَ به آنها تیرچههای بتنی پیشتنیده میگویند.( شکل5)
* تبصره : از میلگرد آجدار بعلت مقاومت و میزان چسبندگی بیشتر که به صرفهجویی در مصرف آهن میانجامد استفاده میگردد. در صورتی میتوان از میلگردهای معمولی استفاده کرد که در انتهای آنها مطابق آئیننامه بتن، خمهای لازم رعایت گردد.
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 25 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
*تحقیق درباره سدهای خاکی*
از زمانهای بسیار دور بنای سدهای خاکی به منظور کنترل و ذخیره آب معمول بوده است. اما به علت امکانات محدوده و عدم شناخت قوانین مکانیک خاک و هیدرولیک، ارتفاع سدها و بندهای خاکی از یک مقدار محدودی بیشتر نمی شده است، هرچند از نظر وسعت و طول سد چنین محدودیتی وجود نداشته است. امروزه با پیشرفت علم مکانیک خاک و توسعه امکانات تکنولوژی و مطالعات دقیق تر توانسته اند سدهای خاکی را با ارتفاعات قابل ملاحظه احداث نمایند، بطوریکه در زمان حاضر از مرتفع ترین سدهای دنیا سدهای خاکی و پاره سنگی هستند. به علاوه زمین هائی را که سابقاً برای این منظور غیر مناسب تشخیص می دادند هم اکنون می توانند آنها را برای زیربنای احداث سد خاکی آماده سازند.
علی رغم این پیشرفت ها هنوز مشکل است که بتوان راه حل های ریاضی محکمی برای مسایل طراحی سدهای خاکی پیشنهاد نمود، و در نتیجه بسیاری از اجزاء سدها هنوز بر مبنای تجزیه و ذوق و ذکاوت مهندسین طرح و اجراءٍ می گردند، به عبارت دیگر طرح تیپ دقیق و کامل وجود ندارد.
به منظور تأمین یک طرح دقیق و منطقی در سدهای خاکی لازمست که وضعیت شالوده سد و مواد مشکله آن کاملاً مورد بررسی و مطالعه اولیه قرار گرفته و اجرای سد با روش های کنترل شده و دقیقاً مطابق برنامه پیشنهادی طراح انجام پذیرد.
به عنوان یک اصل، این دو نکته مسلم است که:
1- سد به عنوان یک مخزن باید غیرقابل نفوذ باشد.
2- در تمام وضعیت های ممکن (وضعیت بلافاصله پس از ساخت، ضمن ساخت، وضعیت های مخزن پر، طغیان، تخلیه سریع، بارندگی و حتی در مواقع سیلهای استثنائی چند هزار ساله) سد باید مقاوم باشد.
روش ایجاد سدهای خاکی امروزه عمدتاً "با روش تراکم مکانیکی است، هرچند روشهای دیگری مانند روش های هیدرولیکی و نیمه هیدرولیکی هم وجود دارد که از این روشها کمتر استفاده می گردد، مگر در مورد سدهای باطله که ضرورتاًِ" هیدرولیکی است.
بخش اصلی سد خاکی که توده خاکی کوبیده شده است (در حقیقت سازه سد) به نام بدنه سد نامیده می شود، و زمینی که سد بر روی آن قرار گرفته تا آن حد که تحت تأثیر فشار حاصل از سد و نفوذ پذیری آب سد می باشد به نام شالوده (فونداسیون) است. به جز این دو بخش اصلی، اجزاء دیگری از قبیل آب بندها، زهکش ها، پوشش ها و غیره وجود دارد که اهمیت آنها به لحاظ حفاظت و ایمنی و عملکرد سد برای آن نقش حیاتی دارند.