دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 23487 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
این محصول طراحی کامل ترمز دیسکی برمبو است که فایل طرح آن در نرم افزارهای سالیدورک، تری دی مکس و همچنین با خروجی STL می باشد.
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 30720 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
این محصول طراحی کامل ترمز دیسکی برمبو است که فایل طرح آن در نرم افزارهای سالیدورک، تری دی مکس و همچنین با خروجی STL می باشد.
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 2166 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
این محصول طراح بسیار ساده ای از یک نوار نقاله شیب دار در نرم افزار سالیدورک می باشد
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 25895 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
این محصول فایل کامل نوار نقاله 1.5 متری در نرم افزار سالیدورک می باشد
این محصول به دلیل حجم بالا در دو قسمت ارائه شده است که قیمت هر پارت 30000 تومان و در مجموع این پروژه 60000 تومان بوده که برای یک پروژه صنعتی بسیار ناچیز می باشد
به امید رضایت محصولات شما از محصولات این فروشگاه
در صورت نیاز به محصولات و پروژه مشابه می توانید سفارش خود را اعلام کنید تا در اسرع وقت انجام شود
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 35840 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
این محصول فایل کامل نوار نقاله 1.5 متری در نرم افزار سالیدورک می باشد
این محصول به دلیل حجم بالا در دو قسمت ارائه شده است که قیمت هر پارت 30000 تومان و در مجموع این پروژه 60000 تومان بوده که برای یک پروژه صنعتی بسیار ناچیز می باشد
به امید رضایت محصولات شما از محصولات این فروشگاه
در صورت نیاز به محصولات و پروژه مشابه می توانید سفارش خود را اعلام کنید تا در اسرع وقت انجام شود
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 233 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
مقدمه
اصولاً هر شبکه الکتریکی گسترده را میتوان شامل بخشهای تولید (Generation) و انتقال (Transformation) تبدیل (Transformation) توزیع (Distribution) و مصرف (Consumption) دانست .
خطوط هوایی انتقال انرژی که از اجزاء اصلی شبکههای الکتریکی گسترده محسوب میشوند وظیفه انتقال انرژی الکتریکی از نقاط تولید به مراکز مصرف را بعهده داشته و میتوان آنها را به رگهای حیاتی صنعت برق تشبیه نمود . در اغلب مواقع مسئله چگونه امر تغذیه انرژی الکتریکی را به مراکز تولید آن وابسته میدانند در صورتیکه تنها 35 درصد کل مخارج ایجاد نیروگاه و 65 درصد بقیه صرف انتقال این انرژی و رساندن آن به نقاط مصرف میگردد . همواره مورد توجه خاص دت اندرکاران صنعت برق و طراحان خطوط انتقال بوده تا با استفاده از تکنیکهای مدرن طراحی و بهرهگیری از آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه ضمن بالا بردن کیفیت انتقال ، هزینههای لازم را نیز به حداقل رسانند . نکته مهم دیگر که استفاده از تکنیکهای جدید طراحی را اجتناب ناپذیر میسازد تلفات انرژی در طول خطوط انتقال است که هر ساله درصدی از این انرژی را که با مخارج سنگین تهیه میشود بدون هیچ استفاده ای به هدر میدهد .
البته موضوع تلفات انرژی الکتریکی منحصر به انتقال بوده و در سایر بخشها مانند تولید تبدیل و توزیع نیز سهم توجهی از انرژی الکتریکی تلف میشود . آمارهای موجود نشان میدهند که در کشور ما سیر نزولی تلفات در بخش انتقال طی سالیان اخیر نسبت به سایر بخشها سریعتر بوده و این نتیجه بازنگری مداوم بر روشهای قبلی و به روز در آوردن آنها مطالعه و تحقیق مستمر و سرانجام تلاش در جهت دستیابی به آخرین تکنولوژی مورد استفاده در کشورهای پیشرفته در این زمینه میباشد.
به طور کلی بحث انتقال از آنجا آغازگردید که تولید انرژی الکتریکی در بعضی مناطق به سبب وجود پتانسیل و فاکتورهای لازم جهت تولید در آن نقطه افزایش یافت و میبایست این انرژی تولید شده به سایر نقاط هم ارسال میشد .
البته در سالهای پیدایش انرژی الکتریکی به علت محدود کردن امکان تولید فقط انرژی جریان مستقیم (D.C) با ولتاژ ضعیف را انتقال میدادند و نیروگاهها قادر بودند تنها چند خانه را تغذیه کنند . بعدها بتدریج نیروگاههایی ساخته شد که قادر بودند مجتمعهای بزرگتری را تغذیه نمایند .
تکامل صنعت ماشین سازی و بخصوص ماشینهای بخار و بالاخره پیدایش و تکامل توربینهای آبی و بخار تولید انرژی الکتریکی بیشتری را در یک نقطه امکانپذیر ساخت . با افزایش قدرت تولید در سالهای بعد ولتاژهای بالاتری جهت انتقال این قدرت مورد نیاز بود . لذا ولتاژ بتدریج بالاتر رفت به طوری که امروزه ولتاژ انتقال بوسیله سیستمهای سه فاز (AC) به حدود 1150 کیلووات هم رسیده است .
زیر انتقال توانهای بالا به مسافات طولانی تلفات انرژی را به شدت افزایش میدهد و متداولترین راه جهت کاهش این تلفات که مستقیماً با جریان مرتبط است افزایش ولتاژ انتقال است .
فهرست مطالب
فصل اول : مقدمهای در مورد خطوط انتقال و رگولاسیون ولتاژ در خطوط انتقال
مقدمه
مفهوم رگولاسیون ولتاژ
الف- خطوط انتقال کوتاه
ب- خطوط انتقال متوسط
ج – خطوط انتقال بلند
تاثیر ولتاژ بر روی ضریب بهره انتقال
راهحلهای کنترل ولتاژ در شبکه
عوامل افت ولتاژ
اهداف
فصل دوم
تعاریف یک سیستم قدرت و انواع شبکهها
تاثیرولتاژ بر روی ضریب بهره انتقال
علل استفاده از شبکههای سه فاز
انواع شبکهها
افت ولتاژ و تلفات انرژی
طراحی شبکههای توزیعی
فصل سوم : مقدمهای بر انواع انرژی در ایران
تولید و توزیع
منابع انرژی برق در ایران
انتقال و توزیع برق
توزیع نیرو
منابع انرژی طبیعی جدید و طبیعی موجود
فصل چهارم : انتخاب سطح ولتاژ در انتقال
مقدمه
انتخاب ولتاژ اقتصادی
الف) تعیین ولتاژ به کمک رابطه تجربی استیل
ب) تعیین ولتاژبه کمک منحنی تغییرات ولتاژ
ج) رابطه تجربی جهت تعیین ولتاژ انتقال در مسافت طولانی
د) یک رابطه تجربی دقیق جهت تعیین ولتاژ در انتقال
فصل پنجم : بررسی انجام ولتاژها
مقدمه
اضافه ولتاژهای موجی
اضافه ولتاژهای موقت
فصل ششم : اثر نوسانات ولتاژ بر دستگاههای الکتریکی و روشهای اصلاح آن
چکیده
1- اثر تغییرات ولتاژ بر عملکرد وسایل الکتریکی
2- افت ولتاژ مجاز در اجزاء شبکه
3- روشهای تنظیم ولتاژ در شبکه توزیع
4- تنظیم در قسمتهای مختلف شبکه توزیع
5- روش کنترل دستگاههای تنظیم ولتاژ
فصل هفتم : بهبود تنظیم ولتاژ در خطوط توزیع انرژی الکتریکی
مقدمه
تصحیح کننده ولتاژ ترانسفورماتوری
تصحیح کننده ولتاژ راکتیو TSC/TSR
فصل هشتم : تنظیم سریع ولتاژ ژنراتور
1- تنظیم کننده تیریل
2- تنظیم کننده سکتور گردان
3- تنظیم کننده روغنی
4- تنظیم کننده آمپلیدین
فصل نهم : سیستم MOSCAD برای جبران افت ولتاژ
کاربرد عملی
مراحل تولید و توزیع نیروی برق
سیستم اتوماتیک کنترل شبکه توزیع از راه دور DA
پایه واساس طرز کار سیستم کنترل از راه دور DA
مشخصات مهم و اصلی MOSCADRTU
شرح جعبه MOSCAD کنترل از راه دور و قابل برنامهریزی
ارتباط متغیرها
فصل دهم : تنظیم ولتاژ ترانسفورماتور
تنظیم طولی ولتاژ
تنظیم ولتاژ زیربار
تنظیم عرضی ولتاژ
فصل یازدهم : بررسی کنترل ولتاژ و راههای جبران سازی آن
الف ) کنترل قدرت راکتیو و ولتاژ توسط ترانسفورماتورهای متغییر
ب) عملکرد خطوط انتقال بدون جبران کننده
1- خط انتقال در شرایط بیباری
2- خط انتقال در شرایط بارداری
ج ) جبران کنندههای ثابت ، موازی در سیستم به هم پیوسته
د) انواع جبران کنندهها
جبران کنندههای راکتیو
و ) کندانسورهای سنکرون
هـ) جبران کنندههای استاتیک
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
مقدمه:
بازیگری قدمتی به خلقت انسان دارد . از زمان خلق بشریت بازیگری به عنوان حسی غریزی (حس تقلید انسان از پیرامون خود ) همراه با وی بوده است .
صورت ابتدایی بازیگری اجرای مراسمات مذهبی و آئین ها و رسومات مقدس بوده که به مرور به صورت یک هنر شناخته می شود و اینک می توان از آن به عنوان یک علم یاد کرد.
افرادی چون کنستانتین استانیسلاوسکی ، لی استراسبرگ ، استلاآدلر ، میر هولد ، پیتر بروک ، دیوید مامت ، گرتوفسکی، برتولت برشت و… به طور جدّی به پژوهش ، مطالعه و تجربه بازیگری پرداختند و موفق به ارائه بازیگری آکادمیک شدند.
مطالب این پایان نامه بعد از چهار سال تحصیل در رشته بازیگری در دانشکده هنرهای زیبا گرداوری شده و از آنجا که بازیگری رئالیستی رابستری برای ایفای انواع سبکهای بازیگری می دانیم، سعی کرده ام این سبک بازی را در چهار مرحلة اصلی به علاقمندان این فن ارائه دهم.
لازم به ذکر است که در این پایان نامه شرحی بر مکتب رئالیسم ضروری می نمود، لذا قبل از پرداختن به چهار مرحله، بخشی با عنوان «رئالیسم چیست؟» در ابتدای پایان نامه گنجانده شده است تا خواننده با شناخت مکتب رئالیسم به درک بهتری از مفاهیم پایان نامه برسد.
بعد از آشنایی با مکتب رئالیسم که در ابتدا آن را می خوانیم طی چهار مرحله – که در پایان نامه هر مرحله بنام یک گام معرفی شده – بازیگری رئالیستی بصورت گام به گام تشریح می گردد.
ضرورت به کار بردن عنوان «گام» توسط نگارنده به این خاطر است که خواننده با دقت هر چه بیشتر همچون راه رفتن ، گام به گام با مفاهیم پایان نامه آشنا شود. در واقع تا گام اول برداشته نشود گام دومی در کار نیست.
در گام اول به «آشنایی با نقش خواندن نمایشنامه » پرداخته می شود. در این قسمت ضرورت خواندن نمایشنامه در شرایطی ایده آل به بازیگر توصیه میگردد و در واقع به عنوان گام اول بازیگر جهت آشنایی با نقش محسوب میگردد.
بعد از گام اول بازیگر آماده برداشتن گام دوم یعنی « تجزیه و تحلیل نمایشنامه» میشود. در این قسمت شیوه تجزیه و تحلیل نمایشنامه به عنوان دومین مرحله جهت رسیدن به نقش شرح داده می شود.
گام سوم بازیگر «ساخت شرایط برونی» نقش میباشد. مرحله ای که بازیگر تا آن را پشت سر نگذارد نمی تواند به گام چهارم یعنی «ایجاد شرایط درونی» برسد. در این مرحله بازیگر با سپری کردن سه مرحله کلیدی به مرحله آخر رسیده و با ایجاد و ساخت شرایط درونی نقش آماده ایفای نقش میگردد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 209 |
مقدمه
دورۀ نوجوانی دوره ای است که در مصادف با تغییر و انتقال در برگ ، 1990 ) . استقلال نسبی از والدین و وابستگی به گروه همسالان و دوستان ، رشد و تحول مفهوم خود و هویت یابی اجتماعی و جنسی ، اتتخاب رشته تحصیلی ، برنامه ریزی برای دانشگاه و انتخاب شغل از جمله عواملی هستند که برای نوجوانان تنیدگی هایی را ایجاد می کنند (فورنت و همکاران ،1998 ) این عوامل تنیدگی زا توأم با خواست ها و تقاضا های آموزشی در محیط مدرسه و انتظارات والدین از نوجوانان ، سلامت و بهداشت روانی آنها را به مخاطره می اندازد و بر عملکرد کلی و تحصیلی آنها تأثیر منفی می گذارد (نایمی و واینیوماکی ،1999 ) پژوهش ها حاکی است افرادی که در رویارویی با چنین مسائلی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند ، آسب پذیر بوده و مشکلاتی نظیر افسردگی ، اضطراب ، تنهایی و احساس طرد شدگی ، کمرویی ، خشم ، تعارض بین فردی و....را تجربه می کنند. در عین حال پژوهش های بیشماری حاکی است که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی – عاطفی ریشه های روانی – اجتماعی دارند و ارتقای مهارتهای مقابله ای و توانایی های روانی – اجتماعی در بهبود و سلامت روانشناختی افراد بسیار مؤثر است . این توانایی ها فرد را برای مقابله مؤثر باموقعیت های تعارض زا یاری می کند و شخص را قادر می سازد تا در رابطه با سایر افراد جامعه ، فرهنگ و محیط خود به گونه ای مثبت و سازگارانه عمل کرده و سلامت به ویژه سلامت روانی خود را تامین کند . به همین دلیل در سالهای اخیر آموزش مهارتهای زندگی برای آماده نمودن افراد هنگام مقابله با مشکلات و فشارهای زندگی و ایجاد رفتارهای مثبت و کاهش رفتارهای منفی و در نتیجه دستیابی به زندگی موفقیت آمیز مورد توجه روانشنا سان و دست اندر کاران نظام های آموزشی قرار گرفته است.
برنامه ها ی آموزشی مهارت های زندگی به دامنه وسیعی از مهارتهای زندگی به دامنه وسیعی از مهارتها برمی گردد، اما مهارتهای اجتماعی و ارتباطی از جمله مهارت هایی می باشد که آموزش این مهرت ها تأثیر قابل توجهی بر کاهش رفتارهای منفی و افزایش رفتارهای مثبت و سازگارانه داشته است .در حقیقت ، ارتباط بین فردی یکی از مهمترین توانایی های بشر است اما برخی افراد در برقراری ارتباط ،مهارت لازم را نداشته و یا پاسخ های آنها اغلب اثری منفی بر ارتباط دارند و همین سدهای ارتباطی ممکن است به تنهایی و کناره گیری اجتماعی و نیز عدم کارایی تحصیلی و شغلی فرد منجر شود . حتی برخی از صاحب نظران معتقد ند که اختلالات روانی در اصل ناشی از مشکلات مربوط به ارتباط نا مناسب است و بیمار روانی از روابط انسانی محروم مانده است (بولتون ترجمه سهرابی ،1381 ) . بنابراین با آگاهی از نقش مهارت های اجتماعی در تأمین سلامت روانشناختی افراد و با توجه به اهمیت یادگیری این مهارت ها برای مواجهه با مسائل و مشکلات روز مره و تأثیر آن بر بهبود زندگی فردی و اجتماعی این تحقیق در صدد است تا میزان اثر بخشی آموزش این مهرت ها در سلامت روانشناختی دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز مشاوره را بررسی کند.
1-2- بیان مسأله
انسان امروزی به لحاظ پیچیدگی های زندگی ، وسعت و سرعت تغییرات ، با چالشهای فراوانی روبه روست که این چالش ها در قرن آینده بارزتر خواهد شد (دلور ؛ترجمه فقیهی و رئوف ، 1375) چالش ها و بحران هایی مانند چالش بین جهانی شدن و بومی ماندن ، بحران جمعیت ، بحران سلامتی و تغذیه ، دگرگونی های فناوری و شرایط حرفه ای ، آثار فناوری نوین ارتباطی برمهارتهای اجتماعی اجتماعی و خلق وخوی ، مشکلات خانوادگی و اشتغال والین در بیرون از منزل ، افزایش فشارهای روحی و روانی و.... ، که هر یک از این عوامل ، مشکلاتی را بر چگونگی زندگی افراد و رفتارهای اجتماعی و فردی آنان تحمیل می کند.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 810 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 168 |
مقدمه:
در اعصار اخیر با تکامل جوامع انسانی، تغییراتی در تمامی جنبههای زندگی انسانها ایجاد شده است که انسان چارهای جز اینکه خود را با این تغییرات منطبق کند ندارد.
امروز تفکر انسانها در مورد حمل و نقل و وسائل نقلیه تغییر کرده است. امروزه در اکثر کشورها معضلات آلودگیهای محیط و هوا و از بین رفتن زیباییها و ایجاد سروصدا و نظایر اینها اولین مسائلی هستند که در مورد سیستمهای حمل و نقل جلب توجه میکند و صد البته درصد ایت آثار سوء روز به روز حتی میتوان گفت لحظه به لحظه در حال افزایش است.
در کنار این آثار زیست محیطی، با افزایش تعداد وسائل نقلیه شخصی و یا عمومی و در کنار آن افزایش حجم ترافیک و درنتیجه بوجود آمدن مشکلات کنترل و ساماندهی وسائل نقلیه و کمبودها و نقایص راههای ارتباطی باعث ایجاد ناراحتیها و رنجشهای روانی در افراد میگردد.
قرارگیری این عوامل در کنار هم باعث بوجود آمدن تصادفات با روند صعودی میگردد، که هزینههای گزاف اجتماعی و اقتصادی را بهمراه دارد.
اهمیت این موضوع برای کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بیشتر است چرا که آمار تصادفات و درنتیجه خسارات (جانی و مالی) ناشی از آن در این کشورها نسبت به کشورهای توسعه یافته بیشتر است. هرچند که در کشورهای توسعه یافته نیز این آمار کم نیست. جهت بهبود ایمنی راهها باید اقدام به شناخت عوامل بوجود آورندة تصادفات و تصحیح آنها نمود. اما مسلماً رسیدن به این مرحله یعنی تصحیح عوامل بوجود آورندة حوادث کار ساده و آسانی نیست که به سرعت نتیجه دهد و نیازمند تحصیات وسیع و گسترده و همچنین هزینههای اقتصادی و زمانی بالا میباشد.
با توجه به اهمیت موضوع ایمنی راهها از منظر دارا بودن کمترین میزان تصادفات در این پژوهش عوامل مؤثر در ایجاد تصادفات و تأثیر آنها بر ایمنی راهها و همچنین خلاصهای از روشهای آماری مورد استفاده در شناسایی مکانهای حادثه نیز مورد بررسی قرار گرفته، و ارائه گردیده است؛ همچنین در انتها الگوریتمهای مربوط به یافتن ایمنترین مسیر از جهت دارا بودن کمترین میزان تصادفات با در ظنر گرفتن چند عامل از مجموعه عوامل ایجاد تصادفات ارائه شده تا در جهت انجام نمونة عملی مورد استفاده قرار گیرد.
فهرست مطالب:
مقدمه..................4
· بخش اول
-طرح مسئله...............7
-اهمیت موضوع............8
· بخش دوم:تصادفات
-فصل اول:عامل انسانی.........30
-فصل دوم:عامل راه.....40
· تقاطعهای چراغدار............63
· انحراف از راه..........101
-فصل سوم :عامل وسیله نقلیه و محیط..... 115
-فصل چهارم:مقایسه عوامل تصادف.......122
· بخش سوم:مسیر ایمن
-فصل اول:شناسایی مکانهای حادثهخیز....136
-فصل دوم:پارامترهی موثر در ترافیک........ 144
فصل سوم:الگوریتمهای مسیریابی.......151
· نتایج و پیشنهادات......... 166
· منابع و مؤاخذ...............168
دسته بندی | گردشگری و توریسم |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 161 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
اصفهان از جمله شهرهایی است که شاید تاریخ و سابقه آن به قدمت کشور ایران برسد و در عموم دوره های تاریخی از شهرهای بزرگ ومشهور ایران بشمار می رفته است . نویسندگان قدیمی بنای اصفهان را به طهمورشاه سرزمین پادشاه پیشدادی ،نسبت داده اند . آنچه مسلم است بابراین شهر مد که بوده ازامل علم و حکمت با کمال دانش و با مهارت بوده است و با دقت زیاد و ملاحظة کیفیت خاک و خوبی آب و هوا و نزدیکی آب به سطح زمین و دسترسی به رودخانه و سایر محاسن در این محل بنای شهری را نموده و هیچ موضعی از اطراف دورر و نزدیک جلگه ای که شهر اصفهان در آن واقع شد متصف به این صفات نیست . از داستانهای بسیار مشهور ، ظهور کاوه آهنگر از امای فریدون اصفهان و قیام او علیه صخاک ستمگر است که به ظلم و بیداد او خاتمه داد و فریدون فرشته سیرت را بجای او به پادشاهی نشانده است .
فهرست مطالب
مقدمه
سابقه تاریخی شهر اصفهان
جاذبه های سیاحتی شهر اصفهان
الف – جاذبه های تاریخی شهر اصفهان
کاخ عالی قاپور
کاخ چهلستون
مسجد جامع
مسجد امام( شاه سابق )
مسجد شیخ لطف الله
کلیسای جلفا
پل خواجو
پل الهوردیخان
میدان امام (شاه ):
سودر قیصیریه و بازار شاهی
گردشگاه و باغهای چهار باغ
منارجنبان
ب – جاذبه های طبیعی اصفهان
زاینده رود
گاوخونی
غار آهکی علویجه
غار قهرمان
غار شاه شکر
غار کوکولو
حیات وحش قمشلو
منطقه حفاظت شده موته
چشم انداز دشت کویر
قایقرانی
شکارگاه
اسکی
اصفهان یک فضای مذکر نادر
صنایع دستی
بازار
توریستهای خارجی شهر اصفهان
توریستهای داخلی شهر اصفهان
منابع
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 735 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
اختراع شیشه تحولی عظیم در معماری دنیا ایجاد کرد. به گونه ای که امروزه شهرهای جهان زیبایی خود را مدیون این تحول بزرگ درصنعت تولید می دانند شیشه به واسطه حرارت دادن و سرد کردن ترکیبی از شن، کربنات سدیم و آهک تولید می شود.
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه شیشه
در جستجوی نور
معماری شیشه ای و حرکت های نوین
شیشه
شیشه سودا لایم
شیشه بوروسیلیکاتی
شیشه کریستال
سایر انواع
انواع شیشه و کاربرد آنها
شیشه رنگی
شیشه ضد آتش (پیرکس)
شیشه مسطح
شیشه دوجداره
شیشه سکوریت
شیشه نشکن
شیشه ضد گلوله
شیشه انعکاسی
شیشه در ایران
روشهای تولید شیشه
تئوریهای شیشهسازی
ساختار شیشه
شیشه-سرامیک
شیشه های ایمنی (Safety Glass )
شیشه های چند لایه ( Laminated Glass )
شیشه های چاپدار و رفلکتیو (PrintedScreen - Reflective Glass )
شیشه - اسپایدر
شیشه های خم ( Bend Glass
شیشه های سندبلاست و لبه دار (Sandblast and edge Glass )
شیشه های دو جداره ( Insulating Glass )
منابع
دسته بندی | حسابداری و مالی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 948 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
چکیده
شرکت نگین تاک آذربایجان شرقی دارای انبار مختلف برای نگه داری مواد اولیه می باشد که در هر انبار موادی که وارد انبار شده است در ان جا نگه داری می شود. این شرکت فعالیت های خود را در قالب تولید مواد از انبار به خط تولید و در نتیجه تولید یک محصول نهایی انجام می دهد. در شرکت موادی که فرایند تولید را طی کنند یک محصول جدید به دست می آید که می تواند ان را صادر و وارد کرد. انبارهای کارخانه دارای سیستم های تهویه مناسب بوده و هر انبار به صورت جداگانه و مجزا مربوط به مواد خاصی می باشد و از دسترس افراد متفرقه به داخل انبار جلوگیری به عمل می آید.
کلیده واژه: شرکت نگین تاک، انبارداری، انبارگردانی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: تعاریف و اصطلاحات
مقدمه .................................................................................................................................. 1
کلیات .................................................................................................................................. 2
تعریف انبار........................................................................................................................... 3
جایگاه انبار .......................................................................................................................... 3
اهداف و وظایف انبارها.......................................................................................................... 3
انواع انبار ............................................................................................................................. 4
اهمیت و ضرورت ................................................................................................................ 5
وظایف انباردار ..................................................................................................................... 6
انواع موجودی های انبار ........................................................................................................ 7
سازمان انبار .......................................................................................................................... 8
کالاهای انتقالی از سایر انبارها و اجناس برگشتی..................................................................... 10
تحویل کالا به انبار................................................................................................................ 11
تعریف طبقهبندی و نکات مهم در اجرای آن........................................................................... 11
عوامل مؤثر در انتخاب سیستم و شیوه طبقهبندی....................................................................... 12
انواع طبقهبندی کردن کالاها.................................................................................................... 12
فصل دوم: کلیات کدگذاری کالا
کلیات کدگذاری .................................................................................................................. 15
بارکد .................................................................................................................................. 15
روش های کدگذاری ............................................................................................................ 17
تعداد نسخ فرم گزارش موجودی............................................................................................ 18
اصول ایمنی و حفاظت انبار................................................................................................... 28
انبارگردانی........................................................................................................................... 29
نقش انباردار در انبارگردانی................................................................................................... 29
بررسی موجودیها و تعیین بهاء آن ها در انبار........................................................................... 31
نقطه سفارش و میزان سفارش................................................................................................ 32
میزان حداقل موجودی و ذخیرهی احتیاطی.............................................................................. 33
میزان حداکثر موجودی.......................................................................................................... 33
متوسط موجودی................................................................................................................... 34
هزینه های انبارداری.............................................................................................................. 34
کنترل مورد نیاز در هنگام خرید کالا از فروشنده....................................................................... 36
مجوزهای لازم برای دریافت کالا از انبار................................................................................. 36
موارد خاص در مورد خروج کالا............................................................................................ 36
فصل سوم: معایب و مزایای سیستم انبارداری، نتیجه گیری و پیشنهادات
مزایا.................................................................................................................................... 39
معایب ................................................................................................................................ 40
نتیجه گیری.......................................................................................................................... 41
پیشنهاد برای بهبود سیستم انبارداری....................................................................................... 43
منابع ................................................................................................................................... 44
فهرست نمودار
نمودار (1-1): ارتباط سازمان انبار با مخازن و اداره امور انبارها.................................................. 8
نمودار (1-2): موقعیت سازمانی انبار در یک واحد تولیدی........................................................ 9
نمودار (2-1): تصاویر انواع بارکد.......................................................................................... 16
نمودار (2-2): فرایند انبارگردانی ........................................................................................... 30
فهرست جداول
جدول (2-1): فرم گزارش موجودی انبار................................................................................ 19
جدول (2-2): فرم درخواست کالا از انبار............................................................................... 20
جدول (2-3): فرم درخواست خرید....................................................................................... 21
جدول (2-4): فرم رسید انبار مستقیم...................................................................................... 22
جدول (2-5): فرم برگشت کالا به انبار................................................................................... 23
جدول (2-6): فرم انتقال کالا بین انبارها.................................................................................. 24
جدول (2-7): فرم کاردکس انبار............................................................................................ 25
جدول (2-8) نمونه فرم شمارش............................................................................................ 26
جدول (2-9): فرم صورت انبارگردانی انبار............................................................................. 27
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 680 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
اتاق کودک فضایی است که شخصیت او را تعریف می کند و می سازد؛. به همین دلیل باید آن را به مکانی دلپذیر مبدل ساخت. کودکان احتیاج به فضایی جدا برای خواب یا بازی یا مطالعهدارند و نسبت به والدین و بزرگترها فضای حرکتی بیشتری مورد احتیاج آنهاست.مهمتریننکته این است که طوری طراحی کنیم که بنا به علایق در حال رشد کودک به راحتی قابلتغییر و محیطی انعطاف پذیر باشد. طراحی اتاق کودک می بایست با روحیه کودکان در تطبیق باشد و باید طوری طراحی شود که تا مدرسه رفتن کودک مورد استفاده قرار گیرد از این رو در طراحی فضاهای کودکان، شناخت کودک اهمیتی خاص می یابد. اولین چیزی که باید دردکوراسیون بندی اتاق کودکتان به آن توجه داشت، این است که این تزئینات بایدمطابق با سن و روحیه کودکان انجام گیرد.اگر فضای اتاق کودک کوچک است، میتوان با استفادهاز رنگهای ملایم و طرحهای خلوت فضای اتاق را از نظر وسعت، بزرگتر نشان داد و ازایجاد شلوغی جلوگیری کرداما باید توجه داشت که طرح و خصوصیات رنگهای بهکار رفته در آن، نقش مهمی در روحیه، رفتار و حتی پایهریزی شخصیتی کودک داراهستند، کودکان با سنین 7 تا 15سال کمتر به حیوانات روی دیوار و رنگهای ملایم احتیاج دارند بلکه به شور و شعفموجود در فضای اتاقشان که معمولا در شخصیت های فیلم و کارتونی مورد علاقه آنهانمایان است مشخص میشود.
اما اگر بخواهیم انسانهایی موفق و فهمیدهبه جامعه و به دنیا تحویل دهیم اول از همه باید محیطی سالم و امن برای رشد کودکانفراهم بیاوریم .
فهرست مطالب
چکیده-----------------------------------------------2
مقدمه---------------------------------------------3
روانشناسی کودک--------------------4
اهداف روان شناسی کودک-------------------------- --4
عوامل قطعی مؤثر در رشد هوش --------------------------5
خلاقیت در کودکان---------------------------7
روانشناسی اتاق کودک----------------------8
بهترین تزئین برای اتاق کودک----------------------10
خصوصیات کلی اتاق کودک -----------------------------------11
طراحی اتاق کودک----------------------------13
رنگ اتاق خواب ----------------------16
نور-------------------------19
دمای اتاق کودک -------------------------21
جاى بازى -----------25
اتاق شادی-------------------------25
پرسشنامه -------------------------------------27
نتایج بدست امده از پرسشنامه------------------33
پیشنهادات برای طراحی وچیدمان اتاق کودک با توجه به آنالیز های انجام شده----------34
منابع و ماخذ------------------39
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 579 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
هدف از طراحی مجموعههای تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه تجارت و ایران و تاریخچه ایجاد مجموعههای تجاری و اجتماعی در ایران ومشهد داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعهها را مورد بررسی قرار میدهیم. برای شناخت بیشتر نمونههای مشابهی را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار دادهایم. مطالعه شهر مشهد برای مکاتباتی صحیح مجموعه و رسیدن به هدف ابتدایی طراحی مجموعه (ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر) الزامی بوده است. به کمک تحلیلهایی که از جهات مختلف بر روی سایت انجام شده؛ نحوه قرارگیری ساختمان در سایت؛ نحوه جهتگیری آن؛ امتدادهای موثر بر ساختمان؛ ورودیهای آن و ... استخراج شده است. از آنجایی که سعی شده که ساختمان بیشترین هماهنگی را با محیط وتلفیقی ازمعماری مدرن وسنتی داشته باشد؛ آنالیز سایت مهمترین ابزارهای طراحی را در اختیار ما گذاشته است. برنامهریزی کالبدی نیز فضاهای مورد نیاز و میزان آنها را مشخص خواهد کرد. بدیهی است که در روند طراحی؛ توجه خاص به ملاحظات دید و منظر و طراحی احجام بر اساس ویژگیهای سایت برای رسیدن به بهترین دیدها و مناسبترین احجام الزامی بوده است.
فهرست مطالب
فصل اول
· عنوان پروژه
· چکیده
مقدمه
فصل دوم
نگاهی به تاریخ تجارت ایران
فصـل سوم
بررسی نمونههای مشابه
فصل چهارم
مطالعات در مراکز تجاری
فصـل پنجم
مطالعات منطقه استان خراسان-
فصل ششم
نتیجه گیری
بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامرکز تجاری
فصل هفتم
آنالیز سایت
فصل هشتم
منابع 81
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 80 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
در میان اندامهای درون شهری هر شهر و روستا، نیایشگاه همیشه جای ویژه خود را داشته و دارد و از اندامهای دیگر نمایان تر و چشمگیرتر است و از اینروست که همه جا در دل آبادی جای گرفته است.(1)
نیاشگاه چون بزرگترین ساختمان آبادی بوده در آغاز نیازی بدان نداشته که نشانی ویژه داشته باشد و خود بخود نگاه هر گذرندهای را بسوی خود میکشیده اما پس از گسترش آبادی نخست با افراشتن درگاهها و نهادن ماهرخ و توق بر بلندترین جای آن و سپس با ساختن میل و برج و مناره در کنار و نزدیک آن باشندگان آبادی و گذریان بیگانه را به نیایشگاه راهنمائی میکردند. مسجد بر دیگر نیایشگاهها همان برتری را داشته که اسلام بر دیگر کیشها و چنان خوب بوده و هست که آذینها را میآراید و نیازی بستایش ندارد و ما در اینجا تنها میگوئیم که چگونه بوده و چگونه شده است(اگر بتوانیم). هنر اسلامی( بویژه معماری آن) بر پنچ پایه مردم واری، خودبسندگی، پرهیز از بیهودگی، بهرهگیری از پیمون(مدول) و نیارش (اساتیک) و درون گرائی نهاده و بی آنکه خواسته باشیم خود سنائی کنیم هنرمندان مسلمان ایران بیش از دیگران بدانها پای بند بودهاند.
نخستین مسجدی که بدست پیامبر بزرگوار ما با همکاری یاران گرامیش در مدینه ساخته شد همیشه برگیره و الگوی مسجدهای بیشمار و گوناگونی بوده است که بدست هنرمندان تردست ما در سراسر ایران زمین(و هر جا که فرهنگ اسلامی ایران فرمان میرانده) بنیاد شده است.
بهمین آفریده و واپسین فرستاده پروردگار (که بر وی و خاندان پاکش درود باد) چون مدینه را با فروغ ایزدی خود روشن ساخت یاران خویش را فرمود تا برای بنیاد مسجدی در خور که پذیرای گروندگان باشد دل نزدیکترین کوهپایه را بشکافند و سنگهای آنرا بشکنند و پستای ساختمان را فراهم آورند آنگاه با دست گرامی خود پارههای لاشه سنگ را (خشکه و بی آژند) بر هم میانبود تا دیوار شبستان با افراز اندکی بلندتر از بالای مرد بلند بالا برافراشته شد(چنانکه نیای نامدارش ابراهیم (ع) در ساختمان خانه خدا کرده بود که بگفته میبدی اسمعیل ساخت (مصالح) بر دست پدر مینهاد و وی (ابراهیم) ساختها برهم میانبود. . . و چون پهناو درازای شبستان بیش از آن بود که فرسبهای چوبین بتوانند آسمانه آنرا یکسره و دیوار بدیوار بپوشانند(2) ستون یا دیرکی از تنه خرما بنی خشکیده در میان آن بر پای ساختند و فرسبها و تیرها و تیرچهها را (که گمان میرود آنها نیز از خرما بن یاشاید از پده یا غربه (سپیدار و کبودار)، که نزدیکهای مدینه کم و بیش میروینده بوده است) بر آن نهادند و روی آنها را بجای فدره (دوخ و بوریای ویژه پوشش) با شوره نی و پیز و آنگاه با پوست چهار پایان پوشاندند و بدینگونه خانه خدا بسیار آشنا و همانند خانه بندگان خدا ساخته شد و همین آموزشی آسمانی و بسیار ارجمند برای هنرمندان مسلمان بود که تا بتوانند از ساختمایههای بوم آورد و ایذری( چیزی که در جای ساختمان بدست میآید) بهرهگیری و بهرچه که در دسترس دارند بسنده کنند و پیرامون نو آوریهای بیهوده نگردند (و دیدم که چنین هم کردند)
پروردگار جهان فرموده است والله جعل لکم من بیوتکم سکنا و جعل لکم من جلودالانعام بیوتا تستحفوتها یوم اقامتکم ومن اصوافها و اویارها و اشعارها اثائا و متا عا الی حین
(انخل80)
در کنار شبستان زیستگاه ساده و بیپیرایهای برای یاران پاکباز و سالوکان تهیدست که یکدم بر دوری پیامبر خدا شکیبا نبودند ساخته شد و پیشگاه سر گشاده شبستان نیز هموار و با باروئی کوتاه از کوچه و گذری که پیرامون مسجد میگشت جدا گردید.
همین ساختمان مردم وار و بی پیرایه چند سالی پس از پایان کار (شاید کمتر از نیم سده) در سرزمینی بسیار دور از مدینه بر گیره معماری نو مسلمان شد که در پهره یا فهرج (یکی از چهار شهر آنروز یزید) با بهرهگیری از آنچه در دسترس داشت خدا خانهای برای همشهریان خود بنیاد کرد که خوشبختانه تا کنون از آسیب و ویرانی و دستکاری بر کنار مانده است.
این مسجد ساده اما با شکوه دارای شبستانی است با پنج کوچه (دهانه) و یک رده پیلیا(ستون و جزر ستبر) و چهار ایوانچه یا چفته و دو راهرو و کناری که ایوانچهها را بشبستان میپیوندد و سر پوشیدههای آن گرد سرائی کوچک سر گشاده را گرفته و دو گرمخانه(شبستان زمستانی) کشیده که هر دو براهروها پیوسته و دربندی که در آیگاه مسجد است و در کنار آن (وجدا از ساختمان مسجد) سرای کوچکی استکه شاید برای پیشنماز یا نگهبان ساخته شده باشد(این سرا دستکاری شده و چهره نخستین خود را ندارد) پیرامون مسجد کوچه و گذر و ساباط و میدانچه است و ساختمان دیگری بآن چسبیده است.
دیوار مسجد مدینه از سنگ لاشه، آسمانه آن تیرپوش و تخت بوده اما در فهرج که نه سنگی و نه چوبی در دسترس بوده ناگزیر دیوارهای مسجدش از چینه و خشت و خام و پوشش آن سغ(طاق پوش) میباشد و جز در لبهی رخبام خشت پخته در آن بکار نرفته است. پوشش کوچههای شبستان طاق اهنگ(3) بیزتند(4) بیزکند(5) و ایوانچهها(چفتهها) کنه پوش (نیم گنبد) است و کف شبستان بجای خشت پخته لوئینه است.
در معماری ایرانی هر گاه چند کوچه طاق پوش در کنار هم جای میگیرد دهانه کوچه میانی یا میان وار بیش از کوچههای دیگر است و از دهانه بر وارها یا کوچههای دیگر کم کم کاسته میشود و کوچه کناری که طاق آن روی دیوار پرت (دیواری که پشت آن آزاد است) مینشیند کمترین دهانه را دارد تا از رانش طاق کم کم کاسته شود و دیوار پرت را نیاندازد نا گزیر نمای میانوار که بر روی سرای سر گشاده باز میشود پردهانهتر و بلندتر میشود و ازمردم واری آن میکاهد. معمار هنرمند مسجد فهرج برای پیشگیری از این کاستی در کنار دو جرز میانوار پلیکهای(6) نغزی افزوده تا در دهانهها یکسان نماید(این نغز کاری یکصد سال پس از آن در تاریخانه دامغان رها شده). کار بهره گیری از ساختمایههای بوم آورد در این مسجد بدانجا کشیده است که بجای کاه در کاهگل(که شاید در فهرج کمیاب بوده) ژاژ(خاشتر- آدور) آسیا شده بکار بردهاند و همین کار اندودها را از آسیب موریانه برکنار داشته است.
اینکه نخست از مسجد جامع فهرج یاد کردیم ازاینروست که از آغاز برای مسجد ساخته شده و دستکاری و کست افزود چشمگیری در آن نشده که چهره نخستین را دگرگون کند و گرنه در شهرهای دیگر ایران که مردمش پیش از فهرجیان بدین خدا گرویدهاند ناگزیر از ساختمانهای پابرجا (یا نیمه ویرانی که باز سازی شده) برای نماز و نیایش پروردگار یکتا بهره گرفتهاند.
مسجد یزد خواست، جامع بروجرد، مسجد سرکوچه محمدیه نائین(که نخستین، آتشکدهی پا بر جا و دومی آتشگاهی نیمه ویران و سومی گیری یا ایوان و چهارمی مهرابه بوده نمونههای خوبی برای این بهرهگیری شایسته از ساختمانهای رها شده، هستند(7)، هر چند مسجد شدن آنها دیرگاهی پس از ساختمان مسجد جامع فهرج انجام گردیده است)، با اینکه از آغاز سده سوم هجری و با گسترش شهرها و روستاها مسجدهای با شکوه و بزرگی در بیشتر شهرها(با تهرنگ شبستانی بو مسلمی) بنیاد گردید اما هرگز گنبدخانه و ایوان(یاپیشان) و سر پوشیدههای کشیده(طنبی) که با دگرگونی و کست افزود آتشکدهها و گیریها و مهرایهها پدید آمده بود کنار گذاشته نشد و یا پیوستن شبستانهای چهلستون کم کم هریک از آنها جای خود رادر مسجدهای ایرانی پیدا کرد و چون یکی از اندامهای مسجد پا بر جا ماند گنبدخانه و چهار طاقی با زمینه چهارم برهم اندازه و گوشههای راست تهرنگ شایسته و در خوری برای برگزاری نماز داشت که تنها میبایست دهانه روبروی قبله آنرا بهبندند.
فهرست مطالب
-مقدمه
-مسجد و مدرسه شهید مطهری ( سپهسالار)
-مسجد (شاه سابق) امام خمینی تهران
-مسجد جامع (عتیق) تهران
-منابع و مأخذ