دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 214 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
چکیده :
تجاوز و تخطی از موازین قانونی و شرعی در اکثر برهههای تاریخی با ضمانت اجرای مجازات همراه بوده است. نگاهی به مجموعههای قوانین اشنونا، هیتیها، حمورابی، تورات و قرآن کریم بصراحت این نظر را تأیید میکند. در فقه جزایی اسلام، مجازاتها درحقیقت به 4 دسته اصلی حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تقسیم میشوند. ماهیت حدود -حسب آنچه در این تحقیق در مورد زنا مطرح است – ماهیتی تعبدی است که نوع و میزان و کیفیت آنها در شرع – مراد ما در این بحث فقه امامیه و مذاهب اربعه اهل سنت –تعیین شده است؛ مقنن ما، درم 13 قانون مجازات اسلامی بر همین طریق بوده است. حدود به دلیل ویژگیهای خاص خودش، از قواعد خاصی هم تبعیت مینماید که از جمله آنها میتوان به اشتراط اسلام در برخی حدود، قاعده حفظ دماء، قاعده دراء و سایر قواعد مثل پذیرش توبه و رجوئ از اقرار اشاره کرد. در میان حدود زنا اما تفاوتهای مختلفی با سایر آنها دارد که میتوان به آیات و روایات قرآن که در شناعت این عمل وارد شده و واژههای بیان شده برای آن مثل (فحشاء و اتیان) اشاره کرد و یا اینکه از تعدد و اقسام حدود زنا نام برد که در مقایسه با سایر حدود بی مثال است. بنابر تفاوت دیدگاهها و استنباطها زنا چند حد دارد که مهمترین آنها قتل، رجم و جلد هستند که هر سه مجازاتهای بدنی بسیار شدیدی هستند که جنبههای مختلف بازدارندگی فردی و اجتماعی در آنها لحاظ شده است.
حد قتل در زنا که به قول برخی فقیهان باید با سیف – شمشیر- صورت بگیرد، در 3 مورد که خواهد آمد اجراء میشود. اساساً غیر از حد جلد، سایر حدود زنا هیچ یک در کلام الهی- قرآن مجید-نیامدهاند و سنت نبوی (ص) و اخبار ائمه منبع این حدود و مسایل مربوط به آنها میباشند. در این تحقیق، مسایل به 3 فصل کلی: اقسام حد زنا، حد قتل در زنا و سایر مسایل تقسیم شده است و نتیجهگیری و منابع تتمهی آن را تشکیل میدهد. فصل اول به5 گفتار، فصل دوم به 3 بخش و فصل سوم به 2 بخش منقسم شدهاند و سعی شده است تمام مسایل مربوط به حد قتل در زنا از منابع مختلف امامیه و اهل سنت با نگاهی تطبیقی و منصفانه عرضه میشود، به امید آنکه مجهولی را خوانندگان معلوم نماید.
فهرست مطالب
چکیده گفتار اول: حد قتل مبحث اول : حد جلد فصل اول مبحث دوم: حد رجم نظرات فقیهان عامه گفتار دوم : زانی با محارم مبحث اول: ادله حد قتل در زنای با محارم مبحث سوم : سایر حدود زنا مبحث دوم: شمول حکم به محارم سببی و رضاعی مبحث سوم: نظرات فقیهان عامه مبحث چهارم: زانی غیر مسلمان با زن مسلمان نظرات عامه سقوط حکم با اسلام غیرمسلمان شمول حکم به زن اکراه کننده زانی اکراه کننده ادله حد قتلزانی اکراه کننده دیهی ازالهی بکارت و مهرالمثل گفتار دوم : سایر مسایل بخش اول: احصان نظرات فقیهان عامه بخش دوم: قتل زناکار در مرتبهی چهارم گفتار اول : تعریف زنا در اسلام: فصل دوم تعریف زنا در اسلام: زنا از دید مسیحیت: معیار تحقق زنا مجامعت با نامزد قبل از عقد شرعی حد زنای محصنه مسافرت شخص محصن به قصد زنا دخیل نبودن رضایت ولی در اجرای حد محل اجرای حد زنا حد زنا قبل از عروسی زنی که مردی را مجبور به زنا کند زنا با خواهر رضای یا مادر زن حکم حد در صورت ازدواج زانی با زانیه دخیل نبودن رضایت ولی در اجرای حد زنای به عنف با زنان کافر و اهل کتاب زنای زن در زمان حق حبس ادعای توبه پس از احراز اتهام زنا نتیجهگیری منابع و ماخذ
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 37 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
داوری یکی از مهم ترین راهکارهای سرعت بخشیدن به حل و فصل اختلافات حقوقی افراد ، ایجاد نظم عمومی ، حقوقی و کاهش بار سازمان قضایی است. داوری یک نوع دادرسی اختصاصی به شمار می رود بدین دلیل که طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی مدنی : « داوری در رسیدگی و رای ، تابع مقررات آیین دادرسی نیستند ولی باید مقررات مربوط به داوری را رعایت کنند. »
ایران شاید بیش از هر کشور دیگری در دنیا در طول دهههای گذشته درگیر حل و فصل دعاوی له و علیه خود از طریق داوری بینالمللی بوده است. نگاهی بر بیش از هزاران پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران ـ ایالات متحده و پروندههای دیگری که در داوریهای خاص یا نزد مؤسسات داوری بینالمللی مطرح بوده و هست اهمیت امر آموزش، ترویج و توسعه داوری بینالمللی و آشنایی با قواعد و ضوابط خاص حاکم بر آن را نشان میدهد
به طور قطع تصویب قانون داوری تجاری بینالمللی ایران و الحاق ایران به کنوانسیون نیویورک درباره شناسایی و اجرای احکام داوری خارجی و ایجاد مرکز منطقهای داوری تهران بیانگر نمونههایی از اهمیت این موضوع در سالهای اخیر در ایران است. بدیهی است رفتار قضایی در برابر داوری بینالمللی و کاربرد مناسب و شایسته قانون داوری تجاری بینالمللی و اجرای کنوانسیون نیویورک توسط دادگاههای ایران و آموزش این امر مهمترین و اساسیترین گام برای ایجاد محیطی مساعد جهت رشد و ترویج داوری بینالمللی به منظور یکی از تضمین های سرمایه گذاری خارجی در ایران میباشد. در نهایت هدف این دوره آموزش داوریهای تجاری بینالمللی به منظور به روز نمودن اطلاعات و ارتقاء سطح دانش کارشناسان مراکز و دیگر مؤسساتی که با این روش به حل و فصل اختلافات میپردازند ، بوده و کمک خواهد کرد تا مفاهیم حل و فصل در قرارداد و مراجع حل و فصل را در صورت بروز اختلاف ارزیابی نمایند تا هماهنگیهای لازم برای دفاع مؤثر در دعاوی له و علیه دستگاههای ذیربط به وجود آید
فهرست مطالب
مقدمه و چکیده …………….. ۳
داوری بین المللی ……………… ۴
• مقدمه……………….۴
• درباره داوری بین المللی…………. ۴
• تاریخچه داوری بین المللی………. 5
• اجرای حکم در داوری بین المللی…. 6
اولیت داوران در دعاوی تجاری و بینالمللی…….. 6
• مقدمه……… 6
• شیوه های حل اختلاف…….. 7
• مزایای داوری بین المللی ………. 8
• تفکیک داور بین المللی از داور ملی……. 9
• شکل گیری داوری بصورت سازمانی یا موردی…….. 11
• جرح داور……… 12
• مرجع رسیدگی به جرح سازمانی یا ارگانی……. 13
• راه حلی جهت رسیدگی به جرح داوری بین المللی… 14
• تشریفات جرح داور……………. 15
• نمونه ای از جرح داوران در دیوان داوری ایران و ایالات متحده..17
• جرح موفق و ناموفق….. 18
حل و فصل دعاوی و اختلافات داخلی و بین المللی……. 20
منابع ................ 23
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 462 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
مقدمه
امروزه مفهوم جدیدی که با پیچیده شدن سازمانها توجه زیادی را به خود جلب کرده است مفهوم سازمان یادگیرنده است. سازمانهایی که در آن افراد در مقابل تغییرات بر خلاف سازمانهای سنتی مقاومت نشان نمی دهند بلکه همواره سعی دارند در حال تغییر و تحول باشند و محیط را با خود سازگار و همراه کنند سازمانهایی که یکی از موارد مهم آن یادگیری است. آن گونه یادگیری که در آن رفتار و نگرش های افراد تغییر می یابد و افراد شکل جدید اندیشیدن را می آموزند و یاد می گیرند که چگونه با هم یاد بگیرند چگونه ایده ها و نظرات و تصورات ذهنی را به هم نزدیک کنند بنابراین سازمان یادگیرنده سازمانی است که می آموزد تغییر کند و متحول شود.
پدیده سازمان های یادگیرنده از 20 سال قبل مطرح شد و هدف آن نیز توانمند سازی مدیران و کارکنان سازمان ها برای مقابله با محیط پر تلاطم تجاری و برتری رقابتی و پویایی سازمان است.
هر سازمان از گروهی از افراد تشکیل شده است . هرگروه باعث رشد و پویایی یک فرهنگ می شود . پایداری فرهنگ به مدت زمان موجودیت گروه،ثبات عضویت افراد در گروه و شدت هیجانهای عاطفی مشترک آنها بستگی دارد . نتیجه اینکه پرورش یک فرهنگ جدید، برای مثال یک فرهنگ مبتنی بر یادگیری، نیاز به زمان دارد.یک سازمان یادگیرنده دارای فرهنگی است که از نوآوریها و یادگیری افراد و سازمان حمایت می کند . محیط،فرهنگ یادگیری را ارتقا داده، تضمین می دهد که یادگیری افراد منجر به توسعه وغنای کل سازمان می شود .فرایند یادگیری بایستی در نهایت به عنوان بخشی از فرهنگ قلمداد شود و نباید به عنوان راه حل یک مسئله ویژه مورد توجه قرار گیرد.
سازمان یادگیرنده به خودی خود دارای ارزش نیست، بلکه بایستی همواره در خدمت هدفهای وسیع تر سازمان باشد. نگرشهای مشترک در سازمان از نگرشهای فردی ناشی می شود .سازمان یادگیرنده مبتنی بر فرهنگی است که نیازهای افراد سازمان را مورد توجه قرار می دهد. در سازمان یادگیرنده افراد چرایی نیازها را می دانند و در دیگر سازمانها به چگونگی پرداختن به این نیازها توجه می شود. سازمان دهی یک سازمان یادگیرنده به شکلی است که ضمن کاوش اطلاعات موجود در محیط، خود اطلاعات جدیدی را ایجاد کرده، افراد را به انتقال دانش بین اعضای تیم تشویق می کند
"پیتر دراکر"سازمانهای یادگیرنده را به ارکستری تشبیه میکند که هرکس ساز خود را میزند، اما نکته مهم این است که تمامی نوازندگان کاملا تابع و مرتبط با رهبر ارکستر ند و نتیجه کار، یک آهنگ موزون است.
فهرست مطالب
مقدمه
پیتر سنگه و نظریه های یادگیرنده
تعاریف برخی از صاحب نظران دیگر
رویکردها و ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده
عوامل موثر در ایجاد و رشد سازمان یادگیرنده عبارتند از:
ایجاد سازمانهای یادگیرنده
تفاوت سازمانهای یادگیرنده و سازمانهای سنتی
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
موانع دستیابی به سازمانهای یادگیرنده
راهکارهایی جهت تقویت سازمانهای یادگیرنده
موانع شکلگیری یادگیری سازمانی
نتیجه گیری :
منابع
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 60 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
قراردادهایE.P (طراحی – خرید) و E.P.C (طراحی – خرید – ساخت) از قابلیت های قرارداد Turnkey میباشند.
:Turnkeyروش کلید در دست که به آن طراحی – ساخت نیز گفته میشود، مسئولیت طراحی و اجرا را بطور کامل بر عهده پیمانکارمی گذارد به قسمی که بعد از تکمیل پروژه، کارفرما فقط با چرخاندن یک کلید می تواند بهره برداری از تاسیسات اجرا شده را آغاز نماید.
پروژه های بزرگ کشور دربخش انرژی با الگوهای مختلفی دنبال می شوند. ملموس ترین الگوی کار پروژه های مطرح در صنایع پتروشیمی الگوئی است که در آن شرکتهای ایرانی غالبا در الگوی، ( طراحی + تامین تجهیزات ) و یا E.P.C)) در منطقه ویژه درگیر پروژه های متعددی می باشند.
فهرست مطالب:
قراردادهای EP و EPC
قراردادهای نوین مهندسی(NEC)
قرارداد احداث ،بهره برداری،انتقال(BOT)
قرارداد احداث،تملک،بهره برداری(BOO)
قرارداد ساخت،تملک،بهره برداری،انتقال(BOOT)
قرارداد احداث،انتقال،بهره برداری(BTO)
قرارداد احداث،اجاره،انتقال(BLT)
قرارداد ساخت و انتقال(BT)
قرارداد بیع متقابل(BUY BACK)
قراردادهای تامین مشارکت مالی(FINANCE)
EPC
EPC- و ویژگی های آن
-چرا EPC ؟
-مراحل انعقاد قرارداد و اجرای پروژه های طرح وساخت
-شیوه های مرسوم انتخاب پیمانکار
-روش های مختلف پرداخت در EPC
-طرف های درگیر و و سازمان آن ها
-مدیریت و نقش آن در EPC
EPC - ومشکلات اجرای آن در ایران
BOT
-ساختار و مبانی BOT
-به کارگیری روش BOT در توسعه نیروگاه های برق آبی ایران(عین مقاله)
اصل مقاله های ارائه شده در اولین کنفرانس ملی اجرای پروژه ها به روش EPC
-روش مناسب پرداخت جهت بخش خرید قراردادهای EPC دولتی تحت شرایط عدم پیمان
-بررسی پروژه های مهندسی،خرید و ساخت/کلید در دست دریائی کشور بر مبنای فیدیک
-بررسی اجمالی منابع ریسک در قراردادهای EPC
دسته بندی روشمند و تحلیل کمی جامع ریسکهای پروژه هایBOT
ارائه چارچوبی برای فرآیند اختمام قرارداد در پروژه های نیروگاهی
-مدیریت دانش بررسی علل تاخیرات پروژهEPC خط2قطار شهری تبریز با استفاده از ابزار درخت تصمیم
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 170 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مطالعه میزان سلامت روانی در کارمندان اداره بهزیستی شهر کوهدشت انجام شده است که جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارمندان زن و مرد اداره بهزیستی شهر کوهدشت با حجم 36 نفر تشکیل می دهند که از این افراد تعداد 31 نفر با محقق در اجرای آزمون سلامت عومی GHQ و پرسشنامه محقق ساخته همراه آن همکاری نموده اند این تحقیق از انواع زمینه یابی و با هدف بررسی یک فرضیه و چهار سوال تحقیقی انجام گرفت که داده های آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با درجه آزادی 95% مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت پس از تجزیه و تحلیل داده های آماری نتایج بدست آمده در پاسخ به فرضیه و سوالات تحقیق به این ترتیب مشخص شده است که میزان سلامت روانی در مردان بیشتر از زنان است و بین سلامت روانی و سن کارمندان رابطه معنی داری وجود ندارد همچنین نتایج گویای این مطلب است که نوع اشتغال در کارمندان در میزان سلامت روانی آنها تأثیر گذار نیست و وجود گروههای مختلف فعالیتی در اداره بهزیستی تأثیری در میزان سلامت روانی کارمندان ندارد و بالاخره این که بین سلامت روانی و سنوات کاری کارمندان بهزیستی رابطه معنی داری وجود ندارد.
فهرست مطالب
چکیده مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف تحقیق فرضیه تحقیق سوال تحقیق متغیرهای تحقیق پیشینه نظری تحقیق جمع بندی روش تحقیق جامعه آماری نمونه تحقیق ابزار تحقیق روش نمره گذاری مقیاس های چهارگانه آزمون GHQ موارد کاربرد و محدودیت ها GHQ پایایی آزمون اعتبار پرسشنامه ویژگی روش جمع آوری اطلاعات و اجراء تجزیه و تحلیل داده ها داده های آماری جامعه مورد مطالعه تجزیه و تحلیل داده ها میانگین سلامت روانی جامعه مورد مطالعه تجزیه و تحلیل فرضیه و سؤالات تحقیق نتیجه گیری کلی محدودیتهای تحقیق پیشنهادات منابع و مآخذ
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 61 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
مقدمه
امروزه اهمّیت «توسعه اقتصادی» و نقش بارز آن در بنا نهادن جامعهای آرمانی، بر هیچ کس پوشیده نیست تا آنجا که میتوان آن را از اولویتهای دنیای امروز دانست، اولویتی که بر اساس آن بسیاری از محاسبات و معادلات جهانی شکل میگیرد. جست و جو در متون اسلامی در این زمینه، نشان میدهد که اسلام در پرداختن به مسائل و مباحث مربوط به توسعه اقتصادی، از همه مذاهب و مکاتب دیگر پیشی گرفته است.
اصطلاح توسعه بصورت فراگیر پس از جنگ جهانی دوم مطرح شده است.
واژه توسعه به معنای پیشرفت و به معنای خروج از لفاف است
خروج از لفاف یعنی خروج از جوامع سنتی به جوامع صنعتی
نکات مهم در توسعه عبارتند از :
1 ) مقوله ارزشی 2) چند جانبه و چند بعدی است 3) ارتباط نزدیکی با بهبود دارد
اهداف توسعه:
1* مایک تودارو : توسعه چند بعدی است و آنرا مستلزم تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی طرز تلقی مردم ، نهادهای مالی ، کاهش نابرابری و ریشه کن کردن فقر مطلق می داند .
2* برن اشتاین : تلاش برای ایجاد توسعه با بار ارزشی همراه است اشتیاق برای غلبه بر سوء تغذیه فقر و بیماری که از شایعترین و مهمترین دردهای بشری هستند از جمله اهداف توسعه به شمار می آید.
3* دادلی سیرز : توسعه جریانی چند بعدی تجلیل سازمان و جهت گیری متفاوت کل نظام اقتصادی ، اجتماعی عادت و عقاید مردم می داند.
4* پیتر دونالدسن : توسعه تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی گزینش ها و نهاده ها برای تحقق کامل هدفهای جامعه می داند و ادامه توسعه با آگاهی همگانی مردم از تغییرات و مشارکت صورت می گیرد.
5* میسرا : محقق هندی بر ابعاد فرهنگی تاکید دارد
6* گونار میردال : توسعه یعنی فرآیند دور شدن از توسعه نیافتگی یعنی رهایی از چنگال فقر با برنامه ریزی بهتر به منظور توسعه
7* بروگلفید : توسعه یعنی پیشرفت به سوی اهداف رفاهی ، توسعه باید نابرابری را کاهش داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 268 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی مشکلات روانشناختی نوجوانان پسر در خانواده های تک والد صورت گرفت.
روش پژوهش کیفی است و از مدل نظریه زمینه ای استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر خانواده های تک والد مدارس راهنمایی دولتی و غیردولتی شهر کوهدشت در سال تحصیلی 94-93 تشکیل دادند. ابزار اصلی پژوهش مصاحبه ی نیمه ساخت یافته بود. به روش نمونه گیری هدفمند 18 نفر از دانش آموزان انتخاب شدند و با آنها مصاحبه صورت گرفت. پس از اجرای پژوهش و کدگذاری مصاحبه های انجام شده، تجزیه و تحلیل آنها صورت گرفت. مشکلات روانشناختی مورد بررسی در این پژوهش که با توجه به پژوهش های پیشین مد نظر قرار گرفتند عبارتند از: اضطراب، افسردگی، بزهکاری، پرخاشگری، عدم سازگاری، فقدان عزت نفس و کاهش عملکرد تحصیلی. پس از تحلیل محتوای مصاحبه ها و کدگذاری آنها، مولفه های موثر بر هریک از مشکلات روانشناختی مد نظر بدست آمد. یافته ها نشان دادند مسائل و مشکلاتی که خانواده های تک والد با آنها روبرو هستند ممکن است به مشکلات روانشناختی نوجوانان پسر این خانواده ها بیانجامد. به نظر می رسد حمایت های اقتصادی و اجتماعی بیشتری نسبت به خانواده های تک والد لازم است تا از بروز مشکلات روانشناختی در اعضای این نوع خانواده ها (نوجوانان پسر) جلوگیری شود.
کلیدواژه ها: خانواده تک والد، نوجوان، مشکلات روانشناختی، اضطراب، افسردگی، بزهکاری، پرخاشگری، عدم سازگاری، فقدان عزت نفس و کاهش عملکرد تحصیلی.
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول: چارچوب پژوهش
مقدمه: 2
بیان مسأله: 3
اهمیت و ضرورت پژوهش: 6
هدف پژوهش: 7
سوال پژوهش: 7
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها: 7
تعاریف نظری: 7
تعاریف عملیاتی... 8
فصل دوم: ادبیات پژوهش
مقدمه: 12
قسمت اول: خانواده و خانواده تک والد.. 12
خانواده. 12
خانواده تک والد.. 13
انواع خانواده های تک والد.. 14
خانواده تک والد ناشی از طلاق... 14
خانواده تک والد ناشی از مرگ یکی از والدین... 15
خانواده های پدر تک والدی... 17
خانواده های مادر تک والدی... 17
توانمندی های خانواده های تک والد.. 18
محدودیت های خانواده های تک والدی... 19
خلاصه قسمت اول: 20
قسمت دوم : نوجوانی... 20
تعریف نوجوانی: 20
برخی از نظریه های موجود درباره نوجوانی... 22
نظریه روانی- اجتماعی... 22
نظریه یادگیری اجتماعی... 22
خلاصه قسمت دوم: 23
قسمت سوم: مشکلات روانشناختی... 24
تعریف مشکلات روانشناختی: 24
اضطراب.... 24
علائم اضطراب.... 25
انواع اضطراب.... 25
برخی از نظریه های اضطراب.... 26
نظریه انسان گرایان.. 26
نظریه های شناختی... 27
افسردگی... 28
برخی از نظریه های موجود در مورد افسردگی... 29
نظریه درماندگی آموخته شده. 29
نظریه انسان گرایی... 29
نظریه شناختی بک...... 30
بزهکاری... 31
نظریه یادگیری اجتماعی و بزهکاری... 32
وضعیت اقتصادی و بزهکاری... 33
پرخاشگری... 34
انواع پرخاشگری: 34
نظریه شخصیت هورنای و پرخاشگری... 35
عوامل شناختی و پرخاشگری... 35
عوامل خانوادگی و پرخاشگری... 36
عدم سازگاری... 37
برخی از دیدگاه های سازگاری... 38
دیدگاه روان شناختی... 38
دیدگاه یادگیری اجتماعی... 38
نظریه روانی- اجتماعی... 39
عوامل موثر بر سازگاری... 40
ویژگی های فردی: 40
عوامل خانوادگی: 40
فقدان عزت نفس..... 41
برخی از نظریه های عزت نفس..... 42
نظریه عزت نفس ویلیام جیمز.. 42
نظریه عزت نفس کوپراسمیت.... 43
کاهش(افت) عملکرد تحصیلی... 44
تعریف عملکرد تحصیلی: 44
عوامل موثر در عملکرد تحصیلی... 45
عوامل فردی یا درونی... 45
شرایط خانوادگی... 46
وضعیت اقتصادی... 46
خلاصه فصل دوم: 47
فصل سوم: روش انجام پژوهش
مقدمه: 51
نوع و روش پژوهش: 51
ابزار پژوهش..... 51
جامعه آماری و نمونه پژوهش..... 53
روش های آماری و تحلیل داده ها. 53
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه: 56
یافته ها: 56
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه: 76
برخی از محدودیت های پژوهش: 87
پیشنهادها. 87
پیشنهادهای کاربردی: 87
پیشنهادهای پژوهشی: 88
منابع فارسی: 90
منابع لاتین: 95
پیوست.... 98
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 528 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
سوالات استخدامی تئوری های مدیریت با پاسخنامه شامل 250 سوال به همراه جواب(سوالات استخدامی تئوری های مدیریت با پاسخنامه شامل 250 سوال به همراه جواب)
سوالات استخدامی تئوری های مدیریت با پاسخنامه شامل 250 سوال به همراه جواب(سوالات استخدامی تئوری های مدیریت با پاسخنامه شامل 250 سوال به همراه جواب)
دسته بندی | جغرافیا |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
مقدمه:
در غالب جرایم دو کنشگر ضروری است: بزهکار و بزه دیده بر اساس نظریه حسابگری بنتام شخص قبل از ارتکاب جرم با سنجش منافع و مضار آن به حسابگری میپردازد و چنانچه دریابد منافع مکتبی احتمالی بیشتر از مضار است، اقدام خواهد کرد یکی از مواردی که میتواند در حسابگری بزهکار مورد لحاظ قرار گیرد وجود بزه دیدهای است که آماج مناسبی برای ارتکاب جرم باشد. اطفال و زنان به دلیل وضع فیزیولوژیکشان آماج مناسبی برای بزهکارانند. این گروه به دلیل فقدان قدرت جسمی کافی در مقابل ارتکاب جرم علیه خود مقاومت کمتری نشان میدهند و بعد از ارتکاب جرم نیز ادعای آنها به سختی پذیرفته میشود، از این رو از افشای بزهدیدگی خود ابا دارند. این مشکل باعث شده است که هم در عرصه بینالمللی و هم داخلی در جهت حمایت از این دو گروه سیاست افتراقی اتخاذ شود در عرصه بینالمللی اسناد بینالمللی و در عرصه داخلی قوانین حمایتی عهدهدار این هدفند که در حقوق داخلی گاه به صورت جرمانگاری خاص و گاه به صورت وضع مجازات شدیدتر نیست به مرتکبان جرایم علیه آنها تجلی پیدا میکند موقعیت اطفال که «بزه دیدگاه آرمانی» هستند به مراتب وخیمتر موقعیت زنان است، از این رو نیازمند حمایت و مساعدتهای خاصی اند که متناسب با سن و مراحل رشد و نیازهای ویژه و فردی آنها باشد.
آنچه در این تحقیق در پی بررسی آنیم، وضعیت کودکان به عنوان بزه دیدگان بالقوهای است که یافتههای بزهدیده شناسی حمایت هر چه بیشتر از آنان را ایجاب میکند.
در این تحقیق سعی بر آن است که حداقل به چند سئوال مطرح دراین زمینه پاسخ داده شود:
سئوال اصلی آن است که چه علل و عواملی در بروز چنین رفتارهایی دخیل بوده و راهکارهای مناسب مبارزه با چنین عوامل کدامند. سئوال دیگر اینکه چه ارقام و حمایتهای کیفری از طرف قانونگار در این زمینه پیشبینی شده است و سئوال آخر اینکه پیامدهای آزار کودکان به چند صورت قابل تصور است.
کودک آزاری
هر گونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک طفل شود کودک آزاری است و دیگر اینکه عبارت است از آسیب یا تهدید سلامت جسم و روان و یاسعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئول هستند.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه
در این شاخه از روان شناسی ابعاد مختلف شخصیت، جنبه های ادراکی، هیجانی، ارادی و بدنی افراد و چگونگی سازگاری فرد با محیط مورد مطالعه قرار می گیرد.
تعاریف مختلفی از شخصیت ارائه شده است که هر یک بر وجهی از شخصیت تأکید کردهاند. هیلگارد شخصیت را «الگوهای رفتار و شیوههای تفکر که نحوه سازگاری شخص را با محیط تعیین میکند» تعریف کرده است در حالی که برخی دیگر «شخصیت» را به ویژگیهای «پایدار فرد» نسبت داده و آن را بصورت «مجموعه ویژگیهایی که با ثبات و پایداری داشتن مشخص هستند و باعث پیش بینی رفتار فرد میشوند» تعریف میکنند.شخصیت (Personality) از ریشه لاتین (Persona) که به معنی «نقاب و ماسک» است گرفته شده است و اشاره به ماسک و نقابی دارد که بازیگران یونان و روم قدیم بر چهره میگذاشتند و این تعبیر تلویحا به این موضوع اشاره دارد که «شخصیت هر فرد ماسکی است که او بر چهره خود میزند تا وجه تمایز (تفاوت) او از دیگران باشد». شخصیت به همه خصلتها و ویژگیهایی اطلاق میشود که معرف رفتار یک شخص است، از جمله میتوان این خصلتها را شامل اندیشه ، احساسات ، ادراک شخص از خود ، وجهه نظرها ، طرز فکر و بسیاری عادات دانست. اصطلاح ویژگی شخصیتی به جنبه خاصی از کل شخصیت آدمی اطلاق میشود.
نظری اجمالی به تعاریف شخصیت، نشان میدهد که تمام معانی شخصیت را نمیتوان در یک نظریه خاص یافت. برای مثال کارل راجرز شخصیت را یک خویشتن سازمان یافته دایمی میدانست که محور تمام تجربههای وجودی بود. یا گوردن آلپورت شخصیت را مجموعه عوامل درونی که تمام فعالیتهای فردی را جهت میدهد تلقی کرده است. واتسن شخصیت را مجموعه سازمان یافتهای از عادات میپنداشت و زیگموند فروید، عقیده داشت که شخصیت از نهاد(ID)، خود(Ego) و فراخود(Super ego) ساخته شده است.
دسته بندی | جغرافیا |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 536 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
مقدمه
مقدار آب موجود در سیاره زمین تقریباً همواره ثابت بوده است. اگر کره زمین را از بالا بنگرید آن را به شکل کره ای آبی رنگ خواهید دید زیرا بخش اعظم سطح آن را اقیانوس ها و دریاها فراگرفته اند و وسعت خشکی ها بسیار کمتر از آبها است. ازنظر مقدار و حجم 97/2 درصد از آب های موجود در سیاره زمین در اقیانوس و دریاها انباشته شده اند و فقط 2/8 درصد از آبها به شکل رودها، یخچال ها،دریاچه ها،آب موجود در اتمسفر و آب موجود در خاک ها و آب های زیرزمینی می باشند. انسان برای انجام فعالیت های خود به آب های شیرین نیاز دارد. آب شیرین یعنی آبی که میزان نمک های آن بسیار کم باشد. آب های اقیانوس ها و دریاها شورهستند و استفاده از آن ها مستلزم تصفیه کردن است که این امر نیازمند سرمایه گذاری برای احداث تأسیسات آب شیرین کن می باشد. حجم آب های شیرین در جهان بسیار کم و فقطحدود 8/2 درصد از حجم کل آب های جهان است. مقدار زیادی از آب های شیرین جهان به شکل یخ در یخچال های قطبی و کوهستانی قراردارد. مقدار کل منابع آب شیرین نیز به دلیل تغییرات آب و هوایی که موجب عقب نشینی یخچالهای طبیعی، کاهش جریان رودخانه و کوچک شدن دریاچهها شده، کاهش یافته است. بسیاری از آبخوانها (سفرههای آب زیرزمینی) که بیش از حد پمپ شدهاند به سرعت پر نمیشوند. اگر چه کل منابع آب شیرین مورد استفاده قرار نگرفته است، بسیاری آلوده، شور، نامناسب و یا غیر قابل دسترس برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی شدهاند. برای جلوگیری از یک بحران جهانی آب، کشاورزان باید برای افزایش بهرهوری برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد برای مواد غذایی تلاش کنند، در حالی که صنایع و شهرها به دنبال پیدا کردن راههایی برای استفاده بهتر از آب باشند.
دسته بندی | نمونه سوالات |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 465 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
نمونه سوال پایان ترم فولاد2 دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه استاد مهندس توسلی
دسته بندی | نمونه سوالات |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 392 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
نمونه سوال پایان ترم درس ایستایی 1 دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه استاد فاضل رسولی
فقط نمونه سوالات بوده و بدون پاسخنامه می باشد
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1623 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 94 |
چکیده
در مهندسی سخت افزار روش مبتنی بر مولفه به طور گسترده در ساخت قطعات جدید مورد استفاده قرار گرفته است (یعنی استفاده از قطعات سخت افزاری از پیش ساخته شده ).
مهندسین سخت افزار نیاز دارند که بازدهی طراحی را با مونتاژ نمودن بلوکهای قابل استفاده مجدد از قبیل : Microprocessor ، DSP ، on chips encryption /decrepti و غیره بدست بیاید. روش مبتنی بر مولفه ، کیفیت و قابلیت اعتماد محصولاتی که هر کدام از مولفه هایش به خوبی تست شده است را افزایش می دهد .
هر چند که ، تغییر چشمگیری در تولیدات نرم افزاری وجود نداشت . هر مـحصول نرم افزاری جـدید نیاز به طـراحی داشت و برنامه نویسان کد منبع را خط به خط می نوشتند تا اینکه برنامه تمام شود . پیشرفت بزرگ توسعه نرم افزار در طول 50 سال گذشته از برنامه نویسی خط به خط با استفاده از کد ماشین تا برنامه نویسی خط به خط با استفاده از زبانهای برنامه نویسی سطح بالا صورت گرفت.
کلیدواژه : مهندسی نرم افزار، مؤلفه ، سخت افزار
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
مقدمه .................................................................................................................................. 1
مولفه های نرم افزاری ........................................................................................................... 3
تعریف و توصیف مولفه ها .................................................................................................... 4
واسط ها .............................................................................................................................. 5
قرار دادها ............................................................................................................................ 5
مولفه ها والگوها ................................................................................................................... 6
مولفه ها و چارچوب های نرم افزاری ..................................................................................... 7
توسعه و پیاده سازی مولفه ها ................................................................................................. 9
فصل دوم: مؤلفه ها و معماری نرم افزار
نقش های معماری نرم افزار................................................................................................... 17
1- تخمین و ارزیابی............................................................................................................. 17
2- مدیریت تغییر.................................................................................................................. 19
3- معماری نر م افزار پویا..................................................................................................... 19
روند طراحی معماری نرم افزار............................................................................................... 19
تولید مولفه بر اساس معماری................................................................................................. 21
1- مولفه های ساخته شده بر حسب نیاز................................................................................. 22
2- مولفه های پیش موجود ................................................................................................... 22
2-1- مولفه های قابل استفاده مجدد....................................................................................... 23
2-2- مولفه های تجاری........................................................................................................ 24
طراحی معماری بر اساس مولفه ............................................................................................. 24
فصل سوم: تکنولوژی های موجود در مهندسی نرم افزار و مدل های مؤلفه ای مربوط به آنها
بررسی تاریخی..................................................................................................................... 28
زبان توصیف معماری ACME............................................................................................. 29
1- مدل مولفه ای Java Beans........................................................................................... 32
مدل مولفه ای COM, DCOM, MTS and COM+...................................................... 34
مدل مولفه ای CORBA..................................................................................................... 34
مدل مولفه ای NET............................................................................................................. 35
مدل مولفه ای CSGI........................................................................................................... 36
فصل چهارم: مدل های ارزیابی کیفیت اجزای نرم افزار
ضوابط چندگانه انتخاب......................................................................................................... 41
ویژگی های ارزیابی.............................................................................................................. 42
ارزیابی بر اساس برتری های داخلی قطعات........................................................................... 44
ارزیابی بر اساس برتری های بیرونی قطعات........................................................................... 46
انتخاب نهایی....................................................................................................................... 47
فصل پنجم: ادغام و ترکیب مؤلفه ها
ادغام مولفه ها....................................................................................................................... 51
از ادغام تا ترکیب................................................................................................................. 52
اسمبلی قابل پیش بینی از مولفه های قابل تایید........................................................................ 56
فناوری مولفه های قابل پیش بینی........................................................................................... 57
تحلیل مبتنی بر معماری......................................................................................................... 59
تأیید مؤلفه ها....................................................................................................................... 60
سبک های معماری و مدل های مولفه ها................................................................................. 61
فصل ششم: تحول و نگهداری در سیستم های نرم افزار مبتنی بر مؤلفه ها
انواع نگهداری نرم افزار......................................................................................................... 64
تحول نرم افزار..................................................................................................................... 65
1-تست جعبه سیاه................................................................................................................ 65
1-1-روشهای آزمون مبتنی بر گراف....................................................................................... 66
1-2-افراز هم ارزی.............................................................................................................. 66
3-1-3-تحلیل مقادیر مرزی................................................................................................... 67
1-4-آزمون آرایه های متعامد................................................................................................. 67
1-5-تست جعبه سیاه برای CBSها...................................................................................... 67
1-6- چالشهای همراه تست جعبه سیاه................................................................................... 68
2- تست جعبه سفید............................................................................................................. 69
2-1-تست مسیرهای پایه...................................................................................................... 69
2-2-تست ساختار کنترلی..................................................................................................... 70
2-3- چالشهای همراه تست جعبه سفید.................................................................................. 70
3-تست مبتنی بر UML برای CBSها................................................................................. 71
چالشهای نگهداری و تست مبتنی بر UML........................................................................... 71
1- چرا UML.................................................................................................................... 71
نتیجه گیری کلی .................................................................................................................. 73
منابع و مأخذ
منابع فارسی ........................................................................................................................ 77
منابع لاتین........................................................................................................................... 77
فهرست اشکال
شکل (1-1) چارچوب مولفه................................................................................................... 7
شکل (1-2) مدل مولفه........................................................................................................... 8
شکل (1-3) رابطه میان مفاهیم بیان شده................................................................................... 8
شکل (1-4) مدل UML مربوط به مولفه ها.......................................................................... 10
شکل (1-5) نمونه ای از توصیف واسط ها در زبان IDL......................................................... 11
شکل (1-6) مدل UML جنبه معنایی مولفه ها........................................................................ 12
شکل (1-7) نمونه ای از دیاگرام توصیف مولفه....................................................................... 12
شکل (1-8) مدل UML خصوصیات فراتابعی....................................................................... 14
شکل (2-1): روند طراحی معماری نرم افزار........................................................................... 20
شکل (2-2): انواع ترکیبات ممکن در تبدیل معماری / مؤلفه..................................................... 21
شکل (3-1): شکل مربوط به مؤلفه......................................................................................... 30
شکل (3-2): معماری سه لایه مؤلفه ها.................................................................................... 30
شکل (3-3): شکل اتصال دهنده............................................................................................. 31
شکل (3-4): لینک ارتباطی مؤلفه و اتصال دهنده..................................................................... 31
شکل (3-5): یک سیستم مجموعه ای و مؤلفه های اتصال دهنده................................................ 31
شکل (3-6): مدل مؤلفه ای جاوا............................................................................................ 32
شکل (3-7): پیاده سازی و ارتباطات اشیاء جاوا...................................................................... 33
شکل (3-8): اسمبلی مؤلفه ها................................................................................................ 33
شکل (3-9): مؤلفه کوربا...................................................................................................... 34
شکل (3-10): پیاده سازی مؤلفه کوربا.................................................................................... 35
شکل (3-11): استفاده Container....................................................................................... 35
شکل (3-12): مدل مؤلفه ای NET....................................................................................... 36
شکل (3-13): پیاده سازی مؤلفه NET.................................................................................. 36
شکل (3-14): واسط های مؤلفه............................................................................................. 37
شکل (3-15): بسته بندی مؤلفه.............................................................................................. 37
شکل (4-1): ویژگی های انتخابی........................................................................................... 43
شکل (4-2): ویژگی های انتخابی و معیارها............................................................................ 44
شکل (4-3): مثال................................................................................................................. 45
شکل (4-4): ویژگی های داخلی .......................................................................................... 46
شکل (4-5): ویژگی های بیرونی........................................................................................... 47
شکل (5-1): پروکسی فشرده سازی (توسط Alexander- Wolf)........................................ 55
شکل (5-2): فناوری مؤلفه های قابل پیش بینی....................................................................... 58
شکل (6-1): فعالیت های مربوط به نگهداری.......................................................................... 65
شکل (6-2): چارچوب تست جعبه سیاه برای CBS............................................................... 68
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 502 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 83 |
چکیده
خطوط تولید نرم افزار سازه های مهندسی هستند برای تولید نرم افزار با استفاده از مجموعه ای از دارائی های نرم افزاری . دارائی نرم افزاری، سیستم یا زیر سیستمی نرم افزاری است که به خوبی معماری و تولید شده تا در یک خط تولید مناسب بتوان به راحتی تعدادی از آنها را با هم یکپارچه کرد. امروزه خط تولید نرم افزار، به عنوان یکی از رویکردهای مهم در توسعه مقرون به صرفه نرم افزار که تاکید آن بر قابلیت استفاده مجدد قرار دارد، توجه همگان را در صنعت نرم افزار به خود جلب نموده است. باتوجه به گسترش وسیع این رویکرد در محصولاتی همچون گوشیهای همراه و نرم افزارهای تعبیه شده، ویژگیهای کیفی چون قابلیت اطمینان و دردسترس بودن از مهمترین ویژگیهای کیفی این محصولات تلقی میشوند.
خط تولید نرم افزار رهیافتی است که برای توسعه نرم افزارهای هم خانواده مورد استفاده قرار می گیرد.روشهای موجود در ارزیابی قابلیت اطمینان معماری، برآورده کننده نیازهای یک روش مطلوب برای ارزیابی قابلیت اطمینان معماری خط تولید نیستند زیرا اصل توسعه این روشها بر مبنای تک محصول بوده است.
کلمات کلیدی:
معماری نرم افزار، خط تولید نرم افزار، قابلیت اطمینان، سناریو کیفی، مجموعه تغییر
فهرست اشکال
فهرست جداول